În prezent, în Google Analytics putem crea proprietăți de Universal Analytics sau de Google Analytics 4. Cel din urmă este cel mai recent și reprezintă viitorul acestui instrument de analiză.

Unii dintre noi suntem nevoiți să o folosim, de mai mult timp, Google Analytics 4 (anterior numit App + Web), mai ales că însumează datele din web și din aplicațiile mobile. Noua versiune este departe de finalizare, având atât setări care nu sunt încă lansate, dar și altele care nu funcționează așa cum ne-am aștepta. Mai jos, voi dezbate unul dintre lucrurile nou apărute în versiunea recentă.

Google încă nu oferă suport pentru ultima versiune de GA4. Știu, a început în beta programul Analytics 360, care ar trebui să ofere suport clienților aplicației premium. Tocmai pentru că aceasta este foarte la început, mai e mult până departe.

Dacă te-ai uitat în cel mai recent Google Analytics, ai văzut că acolo nu mai există Bounce Rate. În continuarea articolului puteți vedea de ce a fost înlocuit și cât este de util acum.

Google a popularizat ideea de Bounce Rate, care a fost încă din prima lor versiune de analytics. Reprezentanții acestora lăudau cu fiecare ocazie acest indicator. Ulterior, lucurile s-au schimbat, ajungându-se chiar la a se spune că nu este concludent și că nu ar mai trebui folosit. Rezultatul îl vedem în Google Analytics 4, care nu mai are Bounce Rate.

Ce este Engagement Rate

În loc de Bounce Rate, acum avem în rapoarte Engagement Rate. Să vedem ce înseamnă fiecare!

Bounce reprezintă o sesiune cu o singură pagină vizualizată. Conceptul a fost extins ulterior și la evenimnete (events), deci o sesiune cu o singură pagină și fără evenimente transmise către analyics.

Engagement continuă în aceeași idee. Pentru a fi considerată „engaged”, o sesiune trebuie să se finalizeze cu o conversie, să dureze peste 10 secunde sau să conțină mai multe ecrane sau pagini vizualizate. Google Analytics 4 se uită la toate acestea înainte de a calcula Engagement Rate.

Engagement Rate va fi întotdeauna peste Bounce Rate, pentru că anumite sesiuni vor fi incuse aici. Toate sesiunile care au cel puțin 10 secunde sunt luate în considerare la Engagement Rate!

Indicatori despre Engagement

În analytics, vom vedea câțiva indicatori noi pe aceeași idee. Să îi luăm pe rând:

  • Engaged Sessions – numărul de sesiuni, conform criteriului de mai sus
  • Engagement Rate – procentul dintre numarul de engaged sessions și numărul total de sesiuni
  • Engaged Sessions per User – procentul dintre numărul de engaged sessions și numărul total de utilizatori (din site și / sau aplicații mobile)
  • Engagement Time – suma timpului petrecut în aplicație în aceste sesiuni
  • Average Engagement Time – timpul total petrecut (engagement time) raportat la sesiunile respective (engaged sessions)

Majoritatea acestor indicatori pot fi văzuți în rapoartele standard de Acquisition din Google Analytics 4.

La zona din care creăm campanii noi (acum se numește Explore, dar asta se mai poate schimba) vom vedea acești indicatori precum și câțiva noi, definiți pe baza acestora. De exemplu, vom vedea acolo și Lifetime Engaged Sessions, care se referă la toate sesiunile de când utilizatorii au accesat prima dată aplicația. Tot acolo vom vedea și indicatorii de mai sus definiți pe baza anumitor procente.

Utilitatea Engagement Rate

Reamintesc criteriile pentru ca o sesiune să fie considerată engadged sessions:

  • sesiune finalizată cu conversie
  • sesiune care să dureze cel puțin 10 secunde
  • sesiune care să încarce 2 sau mai multe pagini sau ecrane din aplicație

Este suficient ca un singur indicator dintre aceștia să fie validat și pagina va apărea la Engaged Sessions, implicit și la calculul pentru Engagement Rate.

Din acest motiv, nu cred că Engagement Rate este util. Rezultatul său nu este unul acționabil, ca înainte. Google a vrut să creeze un indicator de business mai bun, dar a creat exact opusul.

În zona de web, indicatorul este parțial relevant, dar în zona de aplicații mobile nu poate fi vorba.

Totuși, putem utiliza Engagement în zona de testare. În special pentru aplicațiile mobile este mai dificil de testat dacă totul este setat corect, așa că orice ajutor este binevenit.

În lucrul de zi cu zi, este un indicator inclus intr-o parte din raportările oficiale, dar pe care nu îl vom utiliza în majoritatea cazurilor.

Etichete: , , , ,