Tableau produce software enterprise pentru vizualizarea și analiza datelor. Are capacitatea de a lucra cu cantități mari de date, pe care le poate prelua direct din baze de date de pe servere. Acest instrument a atras atenția celor care fac marketing online în 2013, când a venit cu conectorul care preia date din Google Analytics (în primii ani, acesta funcționa cu dificultate conectat la un cont mediu sau mare de GA). La începutul acestui an, au lansat și mult așteptatul conector pentru Google Ads.
Citește tot articolul →Criterii pentru audiențe în Firebase
Google Analytics for Firebase, serviciul de analytics pentru aplicații mobile, a lansat anul trecut audiențele dinamice. Funcționalitatea aceasta a primit luna trecută 3 actualizări importante:
Citește tot articolul →Vizualizarea animată a datelor din analytics în R cu gganimate
În urmă cu un an scriam despre ggplot2, cel mai popular pachet pentru vizualizarea datelor cu limbajul R. Funcționalitățile acestuia pot fi extinse cu alte pachete, care funcționează ca niște extensii. Este și cazul gganimate, pachet care la începutul acestui an a fost publicat în CRAN, arhiva oficială de pachete pentru R.
În acest articol voi prezenta gganimate și voi trece printr-un studiu de caz în care voi importa date din analytics, le voi prelucra în R, le vom vizualiza cu ggplot2 și apoi voi anima vizualizarea cu gganimate, la finalul articolului fiind disponibil și codul sursă pentru toate aceste etape.
Citește tot articolul →Resurse în Analytics
Aproape niciodată nu este deschis subiectul resurselor în analytics. Să ne gândim la un proiect web: neapărat se va vorbi de resursele de programare, de design, poate și de copywriting sau chiar de project management, dar în nici un caz nu se va vorbi de resursele de analytics (poate doar dacă sunt un task la programare, dar nu la asta mă refer acum).
Situația pornește chiar de la persoanele care se ocupă de analytics. De multe ori primim o cerință, iar când este posibil, răspundem cu rezultatele în câteva minute. Asta pentru că sunt cazuri în care avem la dispoziție o interfață prietenoasă în care găsim exact răspunsul de care avem nevoie. Asta îi face pe ceilalți din echipă să creadă că toate task-urile de analytics pot fi rezolvate la fel de repede, lucru complet fals.
Adobe în 2018
Primăvara se anunță noutățile la aplicațiile de marketing și analytics de la Adobe. Printre cele mai importante update-uri de la Adobe Summit 2018 se află apariția unui profil „unificat”, în care companiile pot păstra la un loc toate datele despre utilizatori, date care în mod obișnuit se găsesc în aplicații diferite (CRM-uri, ad servere etc.). În acest profil, datele se actualizează în timp real, astfel încât experiența să fie aceeași în cazul în care utilizatorul folosește aplicații sau device-uri diferite. Există și posibilitatea de a marca anumite câmpuri drept sensibile, pentru a nu fi folosite în marketing, respectând astfel reglementările GDPR.
Launch este un nou produs de tag management. Adobe are de ceva timp un produs enterprise în această zonă, numit Dynamic Tag Management. Launch este generația următoare, un produs creat de la zero. Este un produs gândit pentru API, ceea ce îl face mai flexibil pentru utilizatori. În acest moment Launch este în fază alfa și se lucrează la un proces de migrare care să facă foarte simplă trecerea de la DTM.
În urmă cu un an au anunțat lansarea Sensei, platforma de inteligență artificială. Anul acesta au ținut să lămurească faptul că acesta nu este un AI general, ci este focusat pe 3 direcții:
- Sensei Experiences – oferă experiențe personalizate pentru utilizatorii finali
- Sensei Services – pentru developeri
- Sensei Framework & Tools – pentru data science
Mai jos puteți găsi o listă cu principalele update-uri aduse de Adobe la Analytics Cloud, Advertising Cloud și Marketing Cloud: