Google Analytics for Firebase, serviciul de analytics pentru aplicații mobile, a lansat anul trecut audiențele dinamice. Funcționalitatea aceasta a primit luna trecută 3 actualizări importante:
Citește tot articolul →Vizualizarea animată a datelor din analytics în R cu gganimate
În urmă cu un an scriam despre ggplot2, cel mai popular pachet pentru vizualizarea datelor cu limbajul R. Funcționalitățile acestuia pot fi extinse cu alte pachete, care funcționează ca niște extensii. Este și cazul gganimate, pachet care la începutul acestui an a fost publicat în CRAN, arhiva oficială de pachete pentru R.
În acest articol voi prezenta gganimate și voi trece printr-un studiu de caz în care voi importa date din analytics, le voi prelucra în R, le vom vizualiza cu ggplot2 și apoi voi anima vizualizarea cu gganimate, la finalul articolului fiind disponibil și codul sursă pentru toate aceste etape.
Citește tot articolul →Resurse în Analytics
Aproape niciodată nu este deschis subiectul resurselor în analytics. Să ne gândim la un proiect web: neapărat se va vorbi de resursele de programare, de design, poate și de copywriting sau chiar de project management, dar în nici un caz nu se va vorbi de resursele de analytics (poate doar dacă sunt un task la programare, dar nu la asta mă refer acum).
Situația pornește chiar de la persoanele care se ocupă de analytics. De multe ori primim o cerință, iar când este posibil, răspundem cu rezultatele în câteva minute. Asta pentru că sunt cazuri în care avem la dispoziție o interfață prietenoasă în care găsim exact răspunsul de care avem nevoie. Asta îi face pe ceilalți din echipă să creadă că toate task-urile de analytics pot fi rezolvate la fel de repede, lucru complet fals.
Adobe în 2018
Primăvara se anunță noutățile la aplicațiile de marketing și analytics de la Adobe. Printre cele mai importante update-uri de la Adobe Summit 2018 se află apariția unui profil „unificat”, în care companiile pot păstra la un loc toate datele despre utilizatori, date care în mod obișnuit se găsesc în aplicații diferite (CRM-uri, ad servere etc.). În acest profil, datele se actualizează în timp real, astfel încât experiența să fie aceeași în cazul în care utilizatorul folosește aplicații sau device-uri diferite. Există și posibilitatea de a marca anumite câmpuri drept sensibile, pentru a nu fi folosite în marketing, respectând astfel reglementările GDPR.
Launch este un nou produs de tag management. Adobe are de ceva timp un produs enterprise în această zonă, numit Dynamic Tag Management. Launch este generația următoare, un produs creat de la zero. Este un produs gândit pentru API, ceea ce îl face mai flexibil pentru utilizatori. În acest moment Launch este în fază alfa și se lucrează la un proces de migrare care să facă foarte simplă trecerea de la DTM.
În urmă cu un an au anunțat lansarea Sensei, platforma de inteligență artificială. Anul acesta au ținut să lămurească faptul că acesta nu este un AI general, ci este focusat pe 3 direcții:
- Sensei Experiences – oferă experiențe personalizate pentru utilizatorii finali
- Sensei Services – pentru developeri
- Sensei Framework & Tools – pentru data science
Mai jos puteți găsi o listă cu principalele update-uri aduse de Adobe la Analytics Cloud, Advertising Cloud și Marketing Cloud:
Vizualizarea Datelor din Analytics cu ggplot2
ggplot2 este pachetul de vizualizare de date preferat de profesioniștii în R. Pe baza sa a fost creat și un pachet numit ggplot pentru Python. Numele său vine de la „Grammar of Graphics”, un concept introdus de Leland Wilkinson în 1999, concept pe care se bazează și acest pachet.
ggplot2 pare complicat inclusiv pentru cei care cunosc deja noțiuni de scripting și vizualizare de date în R, pentru că are o logică diferită. Mai jos, voi explica simplu cele mai importante noțiuni și cum poți începe să îți creezi grafice pe baza propriilor date.