Măsurarea campaniilor în iOS 17

Apple a lansat recent iOS 17, cel mai recent sistem de operare pentru iPhone. Acesta vine cu o funcționalitate numită Link Tracking Protection, care va face măsurarea campaniilor de publicitate digitală mai dificilă, dar nu imposibilă.

Link Tracking Protection va șterge anumiți parametri de tracking de la sfârșitul linkurilor care duc vizitatorii în paginile de destinație. Astfel, advertiserii nu vor mai avea informații despre ce au făcut persoanele care au venit din respectivele campanii. Printre parametrii care nu vor fi transmiși mai departe se numără și Google Click ID sau Facebook Click Identifier!

Dacă săptămâna trecută am scris despre Android și cum putem vedea instalările pe Google Play versus Huawei AppGallery, astăzi vom vedea ce trebuie făcut pentru a vedea rezultatele campaniilor pentru clienții care dețin Apple iPhone cu cel mai nou sistem de operare.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Huawei AppGallery vs Google Play în AppsFlyer Analytics

Telefoanele inteligente de la Huawei vin cu sistemul de operare HarmonyOS. Prima versiune a acestuia a apărut în 2019, dar a devenit mai important în 2021, odată cu versiunea 2.0 din HarmonyOS, acesta din urmă fiind preinstalat pe smartphone-urile Huawei.

Instrumentele de digital analytics văd acest sistem de operare drept Android, un motor de căutre de la care a plecat și sistemul de operare de la Huawei. Așadar, aplicațiile instalate din Google Play sau din Huawei AppGallery (magazinul oficial pentru HarmonyOS), vor fi văzute împreună sub semnul Android.

Într-o anumită măsură, putem observa în anlytics numărul de aplicații mobile instalate în HarmonyOS. Astăzi o să vă prezint cum putem face acest lucru în instrumntul de mobile analytics numit AppsFlyer, acesta fiind unul dintre cele mai utilizate servicii de mobile analytics din România.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Noi date din GA4 în BigQuery

Săptămâna aceasta a avut loc Google I/O 2023. Acesta este un eveniment dedicat dezvoltatorilor, la care sunt anunțare multe noutăți privind produsele Google.

Au fost anunțate știri și din zona de digital analytics. Acestea sunt utile pentru cei care folosesc datele din Google Analytics 4 în BigQuery, serviciul Google Cloud pentru data wharehouse și SQL. Est vorba despre date noi care vor avea informații care nu existau în trecut despre sursele de trafic, precum și despre utilizatori.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,

Noutățile anului de la Google Cloud, BigQuery și Looker

Săptămâma trecută a avut loc ediția din 2023 a Google Data Cloud & AI Summit, parte din Google Cloud Summit. La acest eveniment au fost anunțate mai multe noutăți importante pentru zona de date și analytics. Ne interesează acest lucru și pentru că Google Analytics 4 se integrează nativ în BigQuery.

Prețuri noi pentru BigQuery, lansarea Looker Modeler, BigQuery data clean rooms, precum și lansarea AlloyDB Omni sau noile capacități de machine learning și Generative AI sunt doar câteva dintre știrile de anul acesta. Voi detalia în continuarea articolului.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Power BI Datamart

Power BI este produsul de Business Intelligence de la Microsoft. Acesta este un tool de raportare și vizualizare de date, însă vine și cu instrumente bune pentru modelarea și transformarea datelor. Produsul din urmă, pentru modelarea datelor, se numește Power Query.

Microsoft a anunțat recent că va introduce un nou instrument pentru Power BI. Acesta se numește Power BI Datamart și unii îl consideră produsul de date al anului. Vom vedea argumentele în articolul de mai jos.

Citește tot articolul →

Etichete: