În urmă cu câteva zile, am ținut un training de Google Analytics și am observat că cei de la Google au venit cu mai multe actualizări la Google Analytics.
Avem nu mai puțin de 6 modificări aduse de GA în ultimele zile. Multe dintre acestea sunt schimbări de interfață. Le voi detalia în continuare.
Grafica liniilor din raport
Graficul care apare deasupra rapoartelor standard, apare de acum cu până la 6 linii. Este vorba de primele 5 linii din grafic, pe lângă o linie punctată ce reprezintă totalul.
Acestea pot fi scoase din grafic și în locul lor pot fi adăugate alte linii din raportul nostru. Pot fi adăugate între una și cinci linii din raport, la care dacă vrem putem să adăugam și totalul. Când suntem pregătiți cu datele pe care le vrem în grafic, putem apăsa butonul Plot rows.
Am observat că această actualizare a apărut la o parte dintre proprietățile de Google Analytics 4. Dacă încă nu a apărut în anumite conturi, sunt convins că va apărea în curând.
Setarea Key events din raportul de Events
Conversiile din Google Analytics 4, numite mai nou Key events, pot fi setate acum și din raportul standard Events. În trecut, acest lucru putea fi făcut din secțiunea Admin.
În dreptul fiecărui eveniment, vom avea în partea dreaptă un semn reprezentat de 3 puncte. Dacă vom merge pe acesta, vom vedea opțiunea Mark as key event. Dacă opțiunea nu este disponibilă pentru acel utilizator, va apărea scrisă cu gri deschis, în felul acesta fiind evidențiat faptul că nu poate fi activată.
Din ce am observat, această setare este deja activă în toate conturile de Google Analytics.
Noi metrice în rapoartele de achiziție
Rapoartele din secțiunea Acquisition pot avea de acum și metrice de tipuri diferite.
În rapoartele tipul User acquisition, vom avea și metrice legate de utilizatori, precum:
- Total users
- New users
- Returning users – cred că acesta este nou în tabel
În schimb, în raportul Traffic acquisition, vom avea metrice legate de sesiuni. Documentația Google vorbește despre Sessions per event, dar cred că este o greșeală și în realitate este vorba despre Events per session.
Raport standard pentru Tranzacții
Săptămâna aceasta a apărut un nou raport standard în Google Analytics.
Pentru a ajunge la acesta, trebuie mers în secțiunea Reports, de acolo trebuie selectat Monetization, iar de acolo vom alege Transactions.
GA4 a fost lansat cu un număr minim de rapoarte pentru tranzacții, după care au adăugat câteva rapoarte noi, precum Purchase journey, Checkout journey și acum Transactions.
Noul raport va detalia Transaction ID, cu metricele:
- Ecommerce purchases, de câte ori s-a completat o tranzacție (în mod normal, ar trebuie să fie egal cu unu)
- Ecommerce purchase quality, reprezentând numărul unităților cumpărate în respectiva achiziție
- Purchase revenue, suma plătită pentru respectiva achiziție
Raportul, care poate fi văzut în imaginea de deasupra articolului, ar trebui să apară în toate proprietățile de GA4. Dacă nu apare, încercați cu un Refresh în browser și probabil că după aceea va apărea în meniul din stânga.
Alte schimbări de interfață
Avem încă două schimbări anunțate de Google și observate chiar de săptămâna aceasa în interfața Google Analytics:
- Report descriptions – fiecare titlu de raport standard ne va prezenta o scrută descriere a raportului; în caz de nevoie, există și un link care ne va duce în documentația acelui raport
- Anomalies – datele care par anomalii (de exemplu, cifre foarte mari sau foarte mici) vor fi evidențiate în rapoarte, în special în grafic
Toate schimbările de mai sus au apărut în ultima săptămână. Așteptăm și alte actualizări în Google Analytics, pe care le-am prezentat deja în articolele GA4 devine Google Analytics și Benchmarking în Google Analytics.