Benchmarks sunt metricele care te ajută să compari performanțele site-ului sau aplicației cu alte aplicații din industrie.
Versiunile trecute de Google Analytics ne-au adus rapoarte de benckmarking. Primele au apărut chiar în 2008, dar cred că toți suntem familiari cu rapoartele apărute în septembrie 2014 în Universal Analytics.
Google Analytics 4 nu a avut benchmarks în cei 5 ani de la apariție, dar acest lucru se va schimba în curând. Toate detaliile despre metricele benchmarks din GA4 vor fi prezentate în continuarea acestui articol.
Activarea Benchmarks în GA4
Google a anunțat zilele trecute detalii despre benckmarking metrics, semn că acestea vor apărea foarte curând în cea mai recentă versiune de Google Analytics.
În primul rând, pentru a le avea active în contul de Google Analytics, trebuie să vă dați acordul pentru ca datele voastre să fie folosite în predicții, modelarea datelor și benckmarking. Acest lucru se realizează din Admin, secțiunea Account details, acolo unde trebuie bifată opțiunea Modeling contributions & business insights.
Fiind un site personal, am activat această opțiune. În cazul site-ului unei organizații, aș aștepta să aflu mai multe despre acest consințământ, după care aș cere părerea persoanelor avizate din respectiva organizație.
Activarea grupului de referință
Odată ce metricele de benckmarking vor fi disponibile în contul de Google Analytics, vom avea posibilitatea să ne alegem grupul de referință cu care vrem să fim comparați.
În engleză, acesta se numește Peer group, iar din imaginile oferite de Google, observăm că în noul Google Analytics vom avea la dispoziție mult mai multe categorii și subcategorii din care să ne putem alege site-urile cu care să fim comparați.
Doar în primul grup avem 25 de categorii din care să alegem, un lucru impresionant, aș putea spune. Acestea sunt:
- Arts & Entertainment
- Autos & Vehicles
- Beauty & Fitness
- Books & Literature
- Business & Industrial
- Computers & Electronics
- Finance
- Food & Drink
- Games
- Health
- Hobbies & Leisure
- Home & Garden
- Internet & Telecom
- Jobs & Education
- Law & Government
- News
- Online Communities
- People & Society
- Pets & Animals
- Real Estate
- Reference
- Science
- Shopping
- Sports
- Travel & Transportation
Metricele pentru comparații
Google Analytics 4 nu va avea rapoarte noi pentru bencksmarks, așa cum am avut în Universal Analytics. În schimb, acestea vor apărea în rapoartele actuale.
În funcție de raport, avem de ales dintre următoarele metrice:
- Acquisition
- New user rate
- Engagement
- Average engagement time per session
- Average engagement time per user
- Average session duration
- Engagement rate
- Engaged sessions per user
- Event count per user
- Events per session
- Session key event rate
- Sessions per user
- User key event rate
- Views per session
- Views per user
- Retention
- Bounce rate
- Daily active users / Monthly active users (DAU / MAU)
- Daily active users / Weekly active users (DAU / WAU)
- Weekly active users / Monthly active users (WAU / MAU)
- Monetization
- Add to carts per user
- Average revenue per user (ARPU)
- Average revenue per paying user (ARPPU)
- Average purchase revenue per user
- Checkouts per user
- First-time purchaser rate (FTP rate)
- First-time purchasers per new user
- Paying monthly active users / Daily active users (PMAU / DAU)
- Paying weekly active users / Daily active users (PWAU / DAU)
- Total ad revenue per user
- Transactions per purchaser
- Transactions per user
Cât de util este GA4 Benchmarking?
Google continuă trendul despre care am mai scris de câteva ori anul acesta, încercând să aducă în ultima versiune de analytics cât mai multe lucruri cu care utilizatorii erau deja obișnuiți din versiunile anterioare? Dar sunt toate acestea utile?
Uitându-mă peste lista de indicatori de mai sus, mă bucur să văd că metricele puse la dispoziția utilizatorilor sunt în general indicatori relativi. Adică nu se compară numărul de sesiuni între pagini cum au făcut greșit în trecut. În schimb, pot fi comparate rata de conversie sau procentul utilizatorilor noi.
Este un pas înainte, dar trebuie să ținem cont că nu știm care sunt site-urile sau aplicațiile cu care suntem comparați. Fiecare site are istoricul său. Poate unele site-uri cu care suntem comparați sunt foarte noi sau poate sunt foarte vechi, au brand și utilizatori loiali. Repet, utilizatorii de Google Analytics nu au aceste informații, deci cred că ar trebui să manifește prudență față de cifrele pe care le vor vedea în benchmarking.
În plus, niciodată nu vom fi comparați cu un singur competitor, ci cu o medie realizată dintr-un număr mai mare de aplicații pe care Google Analytics le consideră, corect sau nu, competiție.
Pentru cei interesați și de alte schimbări aduse anul acesta la Google Analytics 4, recomand articolul meu din iunie, GA4 devine Google Analytics.
1 Comment