Tag Assistant este o extensie de Google Chrome care permite monitorizarea tag-urilor de la Google, precum cele de la Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads sau Google Tag.

Extensia dezvoltată de Google a apărut prima dată în urmă cu 12 ani. Între timp, mai exact în octombrie 2020, Google a lansat Tag Assistant Preview Mode în Tag Manager, după care au anunțat că vor închide extensia de Chrome.

Lucrurile s-au schimbat în ultimele săptămâni, când Google a lansat o nouă versiune de Tag Assistant! Detalii în continuarea acestui articol.

Google a unit două extensii de Chrome, Tag Assistant (Legacy) și Tag Assistant Companion în cea mai nouă versiune a extensiei.

În cazul în care folosim Tag Assistant Companion, vom fi informați în primul rând despre faptul că această extensie se va uni cu Tag Assistant, pe care ar trebui să îl folosim de acum înainte.

Prin versiunea nouă de Tag Assistant, putem să verificăm rapid ce tag-uri de la Google există pe un anumit site sau chiar pe pagini dintr-un site, precum și dacă acestea rulează corect.

La fel ca toate extensiile de genul acesta, trebuie să avem grijă să nu avem active sisteme de ad blocking sau privacy. De cele mai multe ori, acestea sunt tot extensii, dar pot fi integrate în anumite browsere web.

Am testat rapid această extensie și am descoperit că aveam pe site și un tag de analytics pus cu prilejul unui training pe care l-am susținut și pe care l-am uitat acolo. Așadar, e bine pentru fiecare dintre noi să verificăm periodic aceste implementări.

Cum detectăm și remediem problemele

Exemplul de mai sus este unul simplu, pentru că știam că ar trebui să am un singur tag de Google Analytics și nu două.

În cele mai multe cazuri, este nevoie să vedem mai mult decât o listă de tags. În acest sens, extensia are un link numit Troubleshoot tag.

Accesând acest link, vom vedea că ni se deschide o nouă pagină, la fel ca cea de Preview din Google Tag Manager. De altfel, pentru site-urile la care avem acces la GTM, este o pagină identică cu cea de acolo.

Următorii pași sunt, așadar, identici cu depanarea unui site din Tag Manager.

Trebuie știut că putem vedea suficiente informații și pentru site-uri la care nu avem acces la conturile de GTM sau GA. În anumite cazuri, poate fi util să vezi și soluțiile de tagging sau de data layer folosite de alții.

Iată un exemplu de evenimente de Google Analytics pe care l-am vazut rapid pe un site de e-commerce din piață:

La un site foarte mare, am văzut și niște potențiale erori, în opinia Google. Acesea apar în secțiunea numită Console. În cazul de față, era un tag Google Ads, despre care Google considera că ar fi trebuit încărcat mai repede în site.

Extensia de la Google nu este singura care face acest lucru. La fel ca majoritatea produselor Google, putem vedea informațiile de bază într-un mod rapid și simplu. Din acest punct de vedere, o putem recomanda și clienților sau persoanelor care nu dețin multe informații tehnice.

De asemenea, oferă și informații suplimentare, dacă vrem să facem real-time debugging, verificarea configurării de dataLayer sau identificarea erorilor de tracking.

Partea rea este că Tag Assistant este doar o extensie de Chrome. Asta înseamnă că funcționează pe Chrome și pe alte browsere care au plecat de la acesta (prin Chromium), însă nu va funcționa pe alte browsere, precum Firefox.

Etichete: ,