Audiențe inteligente în Adobe Analytics

Primăvara se anunță update-urile majore la produsele Adobe pentru marketing, analytics și commerce. Ca o recapitulare, în 2016 făceau primii pași serioși spre cross-device și testare asistată de AI, în 2017 lansau Adobe Advertising Cloud, precum și Sensei – platforma de AI, iar în Analytics lansau People Metric, după care, în 2018 au lansat Adobe Launch, un instrument de tag management din „generația următoare” (primul lor produs de tag management a fost lansat în 2011).

În ultimul an, Adobe a lărgit suita de produse achiziționând Marketo, o companie de automatizări pentru marketing focusată pe B2B cu 5000 de clienți, dar și Magento, platforma de ecommerce lider de piață.

Pentru a se diferenția de alți competitori din zone ca analytics sau ecommerce, Adobe investește mult în zona de personalizare a experiențelor. Să vedem cum arată în prezent suita lor de produse:

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , , ,

Introducere în Tableau

Tableau produce software enterprise pentru vizualizarea și analiza datelor. Are capacitatea de a lucra cu cantități mari de date, pe care le poate prelua direct din baze de date de pe servere. Acest instrument a atras atenția celor care fac marketing online în 2013, când a venit cu conectorul care preia date din Google Analytics (în primii ani, acesta funcționa cu dificultate conectat la un cont mediu sau mare de GA). La începutul acestui an, au lansat și mult așteptatul conector pentru Google Ads.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Store Visits în Google Analytics

Sunt câțiva ani buni de când giganții publicității online promit soluții fiabile pentru măsurarea conversiilor offline, mai exact măsurarea vizitelor în magazin făcute de către utilizatorii care anterior au văzut o reclamă. Nevoia este reală, mulți dintre advertiserii online oferind soluții omnichannel pentru potențialii lor clienți.

Dar soluțiile alese de Google Ads / Facebook Ads sunt costisitoare și durează foarte mult să fie implementate, presupunând maparea 3D a fiecărui loc în parte, așa că procesul se desfășoară greoi.

Google vine acum cu o alternativă – rapoartele Store Visits disponibile în Google Analytics. Acestea nu sunt la fel de precise precum metodele descrise mai sus, dar au avantajul că sunt disponibile imediat pentru toți cei care au afacerea pusă pe hartă.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Vizualizarea animată a datelor din analytics în R cu gganimate

În urmă cu un an scriam despre ggplot2, cel mai popular pachet pentru vizualizarea datelor cu limbajul R. Funcționalitățile acestuia pot fi extinse cu alte pachete, care funcționează ca niște extensii. Este și cazul gganimate, pachet care la începutul acestui an a fost publicat în CRAN, arhiva oficială de pachete pentru R.

În acest articol voi prezenta gganimate și voi trece printr-un studiu de caz în care voi importa date din analytics, le voi prelucra în R, le vom vizualiza cu ggplot2 și apoi voi anima vizualizarea cu gganimate, la finalul articolului fiind disponibil și codul sursă pentru toate aceste etape.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,