- Google Analytics a venit cu noi îmbunătățiri la API. Acum le oferă dezvoltatorilor 127 de noi metrici și dimensiuni, printre care vizitatori unici, care înlocuiește deficitarul absolut unici pe zi, și 10 dimensiuni noi pentru AdWords
- HP a achiziționat Vertica, o firmă de managementul datelor și analytics în timp real
- BlueKai a cumpărat TrackSimple, un start-up care are un instrument de analiza și optimizare a publicității
- Tot la capitolul achiziții: platforma de content analytics idio a achiziționat thrudigital, o agenție de dezvoltare pt social media, pt că i-a plăcut platforma sa de analytics și vrea să o dezvolte
- Un startup numit Crowdbooster vrea să profite de întârzierea Twitter Analytics oferind gratuit un serviciu de analiză la nivel de tweet. El va încerca să calculeze audiența fiecărui tweet. Deocamdată Crowdbooster este în private beta
- Platforma de facebook analytics Kontagent a anunțat că a atins cifrele de 100 milioane utilizatori și 15 miliarde mesaje pe lună monitorizate
- Serviciul de photo-sharing Picplz a lansat rapoarte de analytics pentru brandurile care îl folosesc pentru a împărtăși poze cu fanii
- Pentru amatorii de statistici, anunț că lucruri asemănătoare au făcut și unele site-uri de modă. Polyvore și Boutiques (ultimul un serviciu Google) au lansat rapoarte proprii de analytics. Fashion analytics 🙂
Noutăți Yahoo! WA, HootSuite și Scout Analytics
HootSuite scoate versiuni enterprise
HootSuite lansează o suită de instrumente enterprise. Planurile sunt ca acestea să fie disponibile pentru cumpărare din august. Compania oferă în prezent un social media dashboard ideal pentru campanii, iar pachetele premium (numite aur, argint și bronz) vor include mai multe informații despre utilizatori. Ultima versiune a principalului lor produs a adus și integrarea cu Google Analytics.
Scout Analytics Dashboard
Compania de analiza comportamentului pentru publisheri digitali Scout Analytics a anunțat lansarea Scout Analytics Dashboard. Acesta identifică atributele targetate în profilurile utilizatorilor și nivelul de implicare. În plus, preconizează audiența și impactul următorelor campanii.
Yahoo! Web Analytics nu mai suportă versiunea 4
Yahoo! Web Analytics a lansat în 2009 versiunea 5 pentru codul de tracking (cel care se introduce în site-uri pt a colecta datele) și a updatat versiunea 4. La sfârșitul acestei luni se termină orice fel de suport oferit de Yahoo! pt v4. El va funcționa în continuare, dar nu va mai primit update-uri, eliminarea erorilor sau suport tehnic.
Una dintre agențiile partenere ale Yahoo! WA a lansat un instrument care verifică dacă site-urile încă au vechiul cod. Acesta oferă o versiune de test gratuită.
Zbori gratis dacă ai scor bun pe Klout
Și cu oricum, ci cu Virgin America, compania aeriană cunoscută pentru grija cu care își tratează clienții, în schimbul unui preț pe măsură. Persoanele influente pe Twitter pot acum zbura gratis între Toronto, San Francisco și Los Angeles, în perioada 23 iunie – 23 august. Norocoșii sunt invitați și la lansarea Virgin America din Toronto, care va avea loc pe 29 iunie.
În această campanie, Virgin America este partener cu Klout, un serviciu de analytics care măsoară influența utilizatorilor de Twitter. Klout score poate avea o valoare de la 1 la 100, cu cât mai mare cu atât mai influent este utilizatorul.
Compania aeriană nu cere nimănui să scrie pe internet despre experiența din timpul zborului, ba mai mult le cere ca în cazul în care vor scrie să specifice că au primit gratuitatea. Mi-ar plăcea ca această clauză să existe și în campaniile de la noi.
Twitter a cumpărat o firmă de web analytics
Twitter a anunțat achiziția companiei Smallthought Systems, cunoscută pentru produsele sale Dabble DB și Trendly, cel din urmă un instrument de analiză pentru datele din Google Analytics. Ambele produse au fost folosite anterior de Twitter.
Echipa Smallthought Systems va face parte de acum din grupul de analytics de la Twitter și se va ocupa de integrarea ideilor din Trendly în produsele Twitter.
Acest anunț vine la două luni după ce Twitter și-a anunțat propria platformă de publicitate online, cunoscută ca Promoted Tweets.
În ultimele luni Twitter a făcut și alte achiziții: Cloudhopper, care se ocupă de mesagerie mobilă și Tweetie, clientul de Twitter pentru iPhone.
Social media management cu SpredFast
În încercarea de a găsi cea mai bună soluție pentru măsurarea social media apar metode și instrumente tot mai diferite. Dacă am văzut adaptări ale instrumentelor clasice de web analytics la social media și instrumente special construite de social media, astăzi a venit rândul să scriu despre Spredfast, un instrument de social media management care integrează soluțiile consacrate de web analytics ca Omniture și Google Analytics.
Din Spredfast poți face managementul campaniilor social media și păstra relațiile cu clienții din diferite platforme, printre care se află Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube, FlickR și bloguri (WordPress, Blogger, MoveableType, Lotus Live Connections, Drupal etc).
Pe lângă integrarea cu soluțiile de analytics de la Omniture și Google, Spredfast generează și câteva statistici proprii, în special pentru campanii (dashboard-ul se deschide cu Engagement, Reach și Activity).
Are versiune gratuită, dar și versiuni de 50 și 100$ pentru fiecare campanie („inițiativă”).
Spredfast este unul dintre start-up-urile finaliste la Microsoft BizSpark Accelerator, iar recent a primit o finanțare de la Austin Ventures.


