Tool nou: YouTube Analytics

Odata cu relansarea YouTube cu un design nou, Google a înlocuit vechiul YouTube Insights cu un instrument nou, numit YouTube Analytics. Este clar că video advertising-ul este o nouă frontieră de cucerit pentru Google, obiectiv pentru care are nevoie și de un tool de analytics care să ofere suficiente informații despre audiență, fiind în același timp și simplu de utilizat (da, situația este similară cu cea de la mobile advertising).

La prima vedere, YouTube Analytics mi s-a părut asemănător cu Facebook Insights, având atât indicatori sociali, cât și date demografice.

YouTube Analytics se laudă cu:

  • un dashboard din care se pot vedea rapid principalii indicatori; un click pe unul dintre aceștia este suficient pentru a ajunge în raportul detaliat
  • rapoarte noi pentru a vedea mai bine impactul fiecărui video asupra unor categorii de public; pot fi vizualizate în funcție de , geografie sau dată calendaristică
  • raport privind obținerea de noi abonați și vizualizări (numit Audience Builders)
  • raport privind loializarea abonaților existenți (exista și înainte cu numele de Hot Spots, acum se numește Audience Retention)
  • raport cu sursele de trafic (anterior se numea Discovery, acum se numește Tarffic Sources Report)

Echipa YouTube a creat și un infografic în care prezintă principalele avantaje ale noului instrument de analytics:

Etichete: , , , ,

Noutăţi GA: Noi Events, export PDF, rapoarte în email şi update la măsurarea butoanelor sociale

Google Analytics a continuat seria săptămânală de update-uri cu care ne-a obişnuit în ultima perioadă. De altfel, au anunţat că din ianuarie nu vom mai putea accesa vechea interfaţă, pentru că şi cea nouă a ajuns la un nivel destul de bun. Aici mulţi ar avea de obiectat. Chiar dacă toate rapoartele vechi funcţionează şi în versiunea 5, nu toate vizualizările lor sunt disponibile. De exemplu, pe mine mă deranjează lipsa Weighted Sort.

Dar să vedem noutăţile aduse de Google Analytics în ultimul timp:

Non-Interaction Events

Prin Events putem măsura în Google Analytics orice click din site, chiar dacă nu este un click care ne duce în altă pagină. Acum, GA introduce un nou tip de events, care pot fi definite ca acţiuni în care nu se dă click. Şi atunci care-i acţiunea? Derularea unui slider şi unui widget expandabil pot fi de acum definite drept Events pentru Google Analytics.

Să nu uităm că în primavera au introdus şi posibilitatea definirii unui Goal plecând de la un Event, aşadar de acum vom putea pune obiective şi pe derularea unui slider din site.

Măsurarea click-urilor pe butoanele AddThis şi ShareThis

În vară, GAnalytics a introdus şi rapoarte social media. Aceste rapoarte prezintă interacţiunea cu butoanele sociale din site (Share, Like, Tweet, +1 etc), după ce s-au implementat câteva linii de cod.

Acum, GA simplifică acest proces. În cazul în care sunt folosite serviciile AddThis şi ShareThis este deja implementat tracking-ul pe butoane. Pentru AddThis este nevoie doar de adăugarea unei singure linii de cod, în timp ce pentru ShareThis nu mai este nevoie de nicio implementare suplimentară din partea utilizatorului.

Export rapoarte în format PDF şi trimitere periodică prin email

Sunt câteva dintre lucrurile mici pe care le aveam în interfaţa clasică, dar nu îşi făcuseră apariţia şi în cea nouă. Acum ne-au confirmat că le vom avea în următoarele săptămâni (probabil că în unele conturi mai repede).

Etichete: , , , , , , , ,

Webmaster Tools în Google Analytics

Google a mai făcut un pas spre integrarea serviciilor proprii, oferind datele din Webmaster Tools și în Analytics, sub grupul de rapoarte numit Search Engine Optimization. Astfel, sunt 4 rapoarte noi în Google Analytics: Queries (căutări), Landing Pages (pagini de destinație din Google Search), Geographycal Summary (țara) și Google Property (motorul de căutare folosit – ex. Google Images). Nimic despre link-uri, totuși…

Desigur, pentru a avea acces la noile rapoarte trebuie să fi configurat ambele servicii și să ai acces la ele în același cont. Interesant este că nici în acest caz nu face legătura automat, utilizatorul fiind nevoit să îi indice cu ce site din Webmaster Tools să lege un profil de Analytics 🙂

Noile dimensiuni nu pot fi folosite la crearea de rapoarte customizate. Cred că în curând vom avea un update în acest sens, moment din care această integrare va fi cu adevărat utilă pentru că vom putea observa corelații între datele de SEO și alte dimensiuni ale site-ului.

Etichete: , , , , , ,

Twitter Web Analytics anunţat oficial

După câţiva ani de zvonuri despre o soluţie de web analytics oficială de la Twitter, în urmă cu câteva ore a fost anunţat Twitter Web Analytics.

Este interesant că acest tool nu va oferi foarte multe detalii despre ce se întâmplă pe twitter.com (cum se întâmplă cu Facebook Insights pentru facebook.com), ci va fi focusat pe măsurarea vizitelor pe care Twitter ni le trimite spre propriile site-uri, interacţiunile din butonul Twitter tot de la noi de pe site şi share-urile pe twitter. Primele două le aveam deja în soluţiile de clickstream (ex. Google Analytics), a treia se poate afla şi acum din Twitter Search sau alte instrumente de monitorizare.

Încă nu se ştiu foarte multe despre acest tool, de-abia în următoarele săptămâni intrând într-un program de private beta de care vor beneficia câţiva parteneri Twitter. Probabil că în timp va oferi şi alte date, dar din lista celor cu care începe putem înţelege cum văd ei comunicarea pe twitter şi ce fel de publicitate va vinde Twitter Inc.

Etichete:

GAnalytics: Multi-Channel Funnels

Probabil cea mai importantă îmbunătățire din ultimul an pentru Google Analytics, atribuirea conversiilor către mai multe surse de trafic este o mină de aur pentru cei care se ocupă de achiziția de trafic în marketing online.

Când un vizitator convertește, Google Analytics va trece conversia în dreptul sursei de trafic din care a făcut acea vizită, deși în multe cazuri conversia se datorează mai multor vizite făcute de vizitator, poate din surse diferite de trafic. Sunt diverse păreri despre modul în care ar trebui împărțite beneficiile între aceste surse de trafic și probabil că nu se va ajunge la o formulă general-valabilă. Google Analytics face totuși un mare pas în față cu acest update care aduce rapoarte prin care să vedem traseele prin care se ajunge pe site ce convertesc cel mai bine.

Concret, dacă un vizitator a intrat luni din campania de display, marți din search, miercuri din email, joi iar din search și vineri direct când a și cumpărat produse online, vom vedea de acum un raport cu întregul traseu și nu doar că vizita directă a convertit.

Filtrarea

Numărul combinațiilor posibile este foarte mare. În raport, acestea apar ordonate în funcție de numărul de conversii, ceea ce nu este întotdeauna cel mai eficient. Dar, ca și celelalte rapoarte oferite de acest instrument, și cele de aici beneficiază de filtre foarte bune. Astfel, putem ușor vedea doar traseele care conțin o anumită campanie, pentru a evalua mai corect respectiva campanie. Există și un raport ca un total de conversii la care a ajutat fiecare canal din aceste trasee, dar cred că filtrarea raportului mai stufos are și ea utilitatea sa.

Gruparea canalelor

Fiind o mulțime de date de prezentat în același raport, este nevoie de diverse vizualizări sau personalizări. Gruparea canalelor (surselor de trafic) permite personalizarea modului în care sunt afișate acestea în raport și pot fi create noi canale, precum twitter, affiliate sau brand keywords.

 

Etichete: , , ,