Metrice noi pentru calitatea sesiunii în Google Analytics 4

Ultima versiune de Analytics de la Google este departe de a fi gata, dar echipa de acolo se grăbește cu lansarea de noi funcționalități, mai ales că în câteva luni Google Analytics 4 va fi singurul produs de digital analytics oferit de Google.

Recent, au fost introduse metrice care sunt noi în Google Analytics 4, dar pe care le-am avut și în Universal Analytics. Acestea evaluează comportamentul vizitatorilor la nivelul sesiunilor.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Noi dimensiuni pentru Dată și Oră în Google Analytics 4

A trecut ceva timp de la ultimul meu articol cu dimensiuni și metrice noi în ultima versiune de Google Analytics. Ultima dată, Google introdusese Bounce Rate și Conversion Rate, în luna iulie a acestui an.

Astăzi voi detalia cel mai recent anunț legat de Google Analytics 4, care tocmai a introdus dimensiuni noi pentru dată, timp și oră. Vom vedea ce dimensiuni avem acum la dispoziție și ce dimensiuni încă lipsesc din GA4.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Mai multe site-uri în același cont de Google Analytics 4

În mod normal, fiecare site ar trebui să aibă propria sa proprietate de Google Analytics. În practică, întâlnim ocazii în care este mai util să folosim același cont de analytics pentru site-uri diverse. Dacă avem mai multe site-uri și ne interesează să le vedem datele de trafic împreună pentru toate acestea, putem face acest lucru și în Google Analytics 4.

Una dintre posibilități se numește Cross-Domain Tracking, pentru că permite identificarea unui utilizator când acesta intră pe site-uri (domenii) diferite. Un utilizator care ajunge pe unul dintre site-uri dintr-o campanie, după care convertește pe un alt site, va fi identificat ca fiind aceeași persoană atunci când avem această opțiune activă. Tehnic, Google Analytics nu urmărește persoane, ci observă că s-a intrat de pe același browser și același device.

O altă posibilitate asemănătoare, dar ușor diferită, este urmărirea utilizatorilor într-un site și în subdomeniile sale. Ambele situații vor fi detaliate în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Google Tag – gtag.js 2.0

În urmă cu câțiva ani, mă aflam la o conferință Google unde cei care creează Google Ads cereau feedback-ul clienților. La un moment dat, au întrebat clienții ce funcționalitate ar fi mai importantă pentru aceștia. Aceștia aveau de ales din câteva opțiuni, toate fiind foarte utile. Am văzut uimirea liderilor Google Ads atunci când au văzut că majoritatea celor prezenți au ales existența unui singur tag pentru toate produsele Google.

Așa a apărut în 2017 Global Site Tag, cum au numit atunci prima versiune de gtag.js. Recent, au anunțat a doua versiune a acestuia, care vine cu niște optimizări importante, despre care puteți citi mai jos.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Bounce Rate și Conversion Rate în Google Analytics 4

Cea mai nouă versiune de Google Analytics a introdus săptămâna aceasta noi dimensiuni și metrice. Printre aceștia, avem rata de conversie și rata de respingere, dar cu definiții diferite față de cele pe care le-am avut până acum în analytics.

Există și câțiva indicatori noi și foarte utili, despre care veți putea citi în continuarea articolului.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,