Transferul la Universal Analytics, pas cu pas

universal-analyticsUniversal Analytics este cea mai nouă versiune de Google Analytics și reprezintă un update major pentru că schimbă complet modul în care sunt colectate și procesate datele (față de alte update-uri, care veneau cu schimbări numai la modul de afișare). Am scris deja despre principalele schimbări atunci când a fost anunțat inițial (octombrie 2012) și când a intrat în public beta (martie 2013).

Săptămâna trecută a fost anunțată prima versiune finală de universal analytics, care suportă toate funcționalitățile din versiunea „clasică” de GA, așa că acum putem transfera conturile de Google Analytics la UA în siguranță. Printre funcționalitățile aduse în premieră pe universal analytics găsim acum analytics remarketing, rapoartele despre audiență, suport pentru versiunea premium (plătită) și suport pentru Google Tag Manager. Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Noua segmentare pt vizitatori din Google Analytics

Comportamentul online devine tot mai complex. Nu puține sunt cazurile în care vizitatorii convertesc doar după mai multe vizite în site. Analiza trebuie făcută în aceste cazuri la nivel de utilizator, nu de vizită, cum era tradițional în analytics.

În urmă cu câteva luni, Google Analytics a relansat funcționalitatea segmente avansate (Advanced Segments). Nu este doar o optimizare de interfață cum pare la prima vedere, ci extinde capabilitățile Google Analytics spre analiza la nivel de utilizator de care scriam mai sus, motiv pentru care o consider una dintre cele mai importante îmbunătățiri aduse la Google Analytics în ultinii ani. Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Rezumat cu schimbările GAnalytics din 2013

Îmi place la produsele Google că sunt îmbunătățite continuu, dar Google Analytics ne-a făcut să spunem în fiecare din ultimii 3 ani că a fost cel mai activ an din acest punct de vedere, pentru că în fiecare an s-au autodepășit (vezi update-urile din 2012, 2011, 2010 și 2009).

Interfața

Așa cum așteptam, echipa GA a investit în continuare în optimizări la interfață. Prima serie de update-uri a anunțat-o chiar în ianuarie, când au schimbat bara de navigare de sus, meniul din stânga și dashboard-urile. Pe final de an venea o altă schimbare majoră la meniu, când rapoartele au fost reorganizate pe modelul ABC (Acquisition, Behaviors & Conversions). Citește tot articolul →

Etichete: , ,

Plugin-uri Google Analytics pentru WordPress

WordPress este unul dintre cele mai populare CMS-uri, fiind folosit de peste 60 de milioane de site-uri. 20% dintre site-urile de top de pe internet au la bază platforma WordPress. Cu ajutorul plugin-urilor i se pot adăuga funcționalități avansate chiar și de persoanele care nu știu programare web. Să vedem cele mai populare plugin-uri care adaugă site-urilor implementările avansate de Google Analytics:

Google Analytics for WordPress

Este unul dintre cele mai vechi și mai puternice plung-uri de GA avansat. Are opțiuni precum locul din cod în care să pună codul de GAnalytics, variabile customizate după mai multe criterii predefinite, tracking click-uri pe link-uri externe, tracking subdomenii și domenii multiple, AdSense, RSS Feed, motoare de căutare suplimentare și alte opțiuni populare de customizare pentru Google Analytics. Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Event Tracking în Google Analytics

Event tracking-ul este una dintre cele mai puternice funcționalități din Google Analytics. Cu un efort minim de implementare putem obține o mulțime de informații suplimentare despre site. Poate măsura interacțiuni cu elementele flash, javascript sau ajax, cu gadget-uri din site, meniuri şi filtre, descărcări de fișiere sau click-uri pe butoane și pe link-uri externe. Este așa puternic încât nu de puține ori m-am mirat cum de nu am scris până acum un articol dedicat acestui subiect pe blog 🙂

Google Analytics și celelalte instrumente de genul acesta își obțin informațiile din încărcarea paginilor web. De aici știu ce pagini s-au încărcat, când s-au încărcat și când s-a trecut la următoarea, de unde e vizitatorul care a făcut asta etc. Pentru că multe interacțiuni cu site-ul au loc în interiorul unei pagini web (fără să părăsească pagina și fără să intre în altă pagină), a fost nevoie de apariția event-urilor. Citește tot articolul →

Etichete: , , , , , ,