Event Tracking în Google Analytics

Event tracking-ul este una dintre cele mai puternice funcționalități din Google Analytics. Cu un efort minim de implementare putem obține o mulțime de informații suplimentare despre site. Poate măsura interacțiuni cu elementele flash, javascript sau ajax, cu gadget-uri din site, meniuri şi filtre, descărcări de fișiere sau click-uri pe butoane și pe link-uri externe. Este așa puternic încât nu de puține ori m-am mirat cum de nu am scris până acum un articol dedicat acestui subiect pe blog 🙂

Google Analytics și celelalte instrumente de genul acesta își obțin informațiile din încărcarea paginilor web. De aici știu ce pagini s-au încărcat, când s-au încărcat și când s-a trecut la următoarea, de unde e vizitatorul care a făcut asta etc. Pentru că multe interacțiuni cu site-ul au loc în interiorul unei pagini web (fără să părăsească pagina și fără să intre în altă pagină), a fost nevoie de apariția event-urilor. Citește tot articolul →

Etichete: , , , , , ,

Filtre noi, conversii real-time, verificare Goals și alte update-uri la Google Analytics

Așa cum ne-a obișnuit, Google Analytics anunță des update-uri la produs. Am strâns în acest articol noutățile de luna aceasta. Nu sunt puține, mai ales că e luna în care a avut loc Google I/O.

  • Procesul de setare Goals (obiective) a fost simplificat. De asemenea, au fost introduse template-uri, au apărut Goals legate de Ecommerce (de exemplu, iau automat valoarea tranzacției ecommerce) și a apărut posibilitatea de a verifica un obiectiv înainte de adăugarea sa. Ultimul pas mi se pare cel mai important pentru că știi de la început dacă ai greșit undeva și corectezi pe loc, nu mai pierzi date în timpul până ai fi observat că ceva nu este în regulă

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , , ,