Calitatea datelor din web analytics

Unul dintre motivele pentru care datele din web analytics nu sunt folosite în anumite organizații este că nu ar fi corecte. Se vorbește foarte mult despre faptul că analytics raportează greșit, analytics face sampling etc.

ruleta

De unde vin problemele

Nimeni nu poate nega că există diferențe între cifrele raportate de diferite tool-uri de analytics, între analytics și datele interne, între analytics și furnizorii de publicitate online etc. Pentru început, să afăm motivele pentru care apar aceste diferețe în majoritatea cazurilor! Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Veniturile, profitul și valoarea unui client

Când am scris pe blog că nu orice schimbare e optimizare și am dat exemple de acțiuni care nu sunt optimizări, mulți mi-au cerut să scriu și ce este o optimizare. Cea mai simplă definiție ar fi creșterea veniturilor fără a crește costurile. Și cum despre costuri am scris, hai să vedem câteva aspecte de care să ținem cont atunci când calculăm veniturile din marketing online! La fel ca în cazul articolului despre costuri, și aici e posibil să fie noțiuni cunoscute, dar pe care e bine să ni le reamintim. Calculate corect, veniturile și profitul sunt aurul după care alergăm în marketing online. Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Durata vizitei în web analytics

De multe ori se cer rapoarte cu timpul mediu în site, indicator a cărui valoare este apoi dezbătută în ședințe. Acesta ar fi un lucru bun, dacă cei care analizează ar cunoaște cum este calculat timpul mediu de către instrumentele de analytics. Pentru unii explicațiile care urmează sunt deja cunoscute, dar nu sunt puțini nici cei care au nevoie de încă un articol despre timpul mediu din web analytics.

De câte ori este încărcată o pagină, spre analytics se trimit informații, printre care și ora la care s-a încărcat.

Exemplu de vizită web:

Homepage – încărcat la 6:30:00

Pagină categorie – încărcată la 6:31:10

Pagină produs – încărcată la 6:31:30

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Să cunoaștem limitele!

Am început acest blog pentru a informa oamenii care fac marketing online în România despre oportunitățile de web analytics. Când am văzut colegi „de industrie” că evaluează activitatea de analytics după numărul implementărilor de event-uri pentru Google Analytics, am realizat cât mai e de lucru la educarea pieței. Citește tot articolul →

Etichete: