Klipfolio – dashboard-uri în cloud

Susțin cu fiecare ocazie că modul în care sunt prezentate datele este extrem de important. Există foarte multe instrumente care ne ajută cu vizualizări care mai de care mai interesante. Unul dintre acestea este Klipfolio. A apărut încă din 2001, iar eu am aflat de el în 2006, când se remarcase ca RSS Reader. În prezent, este o soluție de dashboard-uri real time, în cloud, iar luna trecută a primit o finanțare. Să vedem de ce este în stare!

Surse de date

data-import

Primul avantaj al Klipfolio este că se descurcă cu date din diverse surse. Printre acestea se regăsesc servicii web ca Google Analytics, Google Spreadsheet, Facebook, Dropbox, Box, Salesforce, Adobe SiteCatalyst, comScore Digital Analytix. Există și posibilitatea de a încărca fișiere Excel, CSV, JSON sau XML, precum și de a i le trimite prin email periodic sau de a îi indica unde le găsește pe un FTP. Klipfolio știe și să interogheze baze de date SQL și XMLA sau să extragă informații de pe web (inclusiv feed-uri). Citește tot articolul →

Etichete: , ,

Insight-uri din Site Search

Căutările interne sunt o sursă inepuizabilă de informații. Plecând de la cuvintele pe care utilizatorii le-au scris în căsuța de căutare meniu-site-searchdin site-ul nostru, putem afla ce îi interesează și ce așteptări au de la site. Am mai scris pe acest subiect articole despre cum se setează rapoartele în Google Analytics și cum să interpretăm informațiile oferite de acestea.

Curățarea rezultatelor

Înainte de a ne apuca de analiză, trebuie să ne asigurăm că avem date corecte. Pe lângă problemele de implementare, ne mai putem lovi aici de diverși parametri care duplică anumite căutări (aceeași căutare cu diverși parametri e văzută ca mai multe căutări diferite). Citește tot articolul →

Etichete: , , , , , , ,

Articolele Anului 2013

2013

Anul care tocmai s-a încheiat a adus peste 30 de articole pe acest blog, cifră deloc rea pentru un blog de nișă și non-profit. Unele dintre articole au reușit să genereze multe interacțiuni, precum discuții în rețelele sociale. Am selectat 10 articole care au fost bine primite de comunitate. Poți profita de zilele libere ca să le citești pe cele care ți-au scăpat! Citește tot articolul →

Etichete: ,

Abilitățile unui web analyst

Un bun analist pentru mediul online are nevoie de mai mult decât cunoștințe de web analytics. Sarcinile lui nu se rezumă la creat rapoarte și la oferit suport de Google Analytics pentru colegii de firmă. Treaba unui web analyst / digital analyst este să ofere consultanță care poate schimba semnificativ abordarea online a clienților. Este un deziderat ambițios. Ce calități trebuie să aibă persoana potrivită acestui job?

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,