Aniversare: 10 ani și 300 de articole

În urmă cu exact 10 ani publicam primul articol pe acest site, iar cel pe care îl citești acum este articolul numărul 300 publicat aici. Ideea era mai veche, iar în vara aceluiași an cumpărasem câteva domenii asemănătoare (combinații între cuvintele web analytics sau web analyst).

L-am anunțat în ianuarie 2010, după ce lumea s-a întors din concedii și a fost bine primit pe Twitter, rețeaua socială folosită pe atunci de oamenii din industrie. În martie, deja câștiga premiul pentru cel mai bun blog de tehnologie din România la RoBlogFest.

Nu a fost primul meu blog. Pe 1 mai 2006 îmi lansasem un blog personal, încă din prima zi cu domeniu .ro și temă cu design propriu. Între timp, mai scrisesem constant și pe niște bloguri colective, precum Basic Marketing, Pay-per-click blog sau Craiova blog. Niciunul dintre acestea nu mai există de ceva timp.

WebAnalyst.ro a fost primul site cu articole despre analytics în limba română, pornit din pasiunea mea, mai veche, pentru acest domeniu. Am reușit să public constant articole în acești 10 ani. Câte pasiuni ai pentru care ai acordat timp constant în ultimii 10 ani?

10 ani de blog înseamnă și 10 ani de viață, pe care îi voi detalia mai jos.

Grafic realizat cu Tableau
Citește tot articolul →

Etichete: ,

10 ani de Adobe Analytics

În toamna lui 2009, Adobe și-a anunțat intenția de a cumpăra Omniture. Produsul Omniture SiteCatalyst era în acel moment liderul pieței de web analytics. În același an, Adobe a făcut și alte parteneriate: cu Brightcove, pentru măsurarea campaniilor de video online, și cu Comscore, pentru a oferi împreună un sistem unificat de măsurare a audiențelor digitale.

Adobe a marcat un deceniu de Adobe Analytics recapitulând cele mai importante evenimente din istoria acestui produs. Le găsiți mai jos!

Citește tot articolul →

Etichete:

Aplicații utilizate pe telefon

Inițial hotărâsem să nu public articole în perioada de concedii, după care mi-a venit ideea unui articol mai altfel (nu am obiceiul să public articole așa personale). Așadar, continui seria articolelor de vacanță cu unul despre comportmentul personal pe telefonul mobil.

Vizualizarea de mai sus prezintă de câte ori am deschis eu respectivele aplicații de la începutul acestei luni. Trebuie să dau câteva explicații despre cum am ajuns la această listă, lucru pe care o să-l fac în restul articolului.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,

Introducere în Microsoft Power BI

Power BI este un instrument de raportare și vizualizare de date care face parte din suita Microsoft Office. Scriu despre el pentru că mulți oameni au deja acces la el. Dacă utilizezi un cont MS Office de la corporație, cel mai probabil ai deja și Power BI în pachet. Pentru ceilalți, este accesibil la un preț rezonabil.

Există Power BI Desktop, un software în care poți prelucra datele, pentru ca apoi să creezi vizualizări și rapoarte. Cine are acces la versiunea Power BI Pro poate apoi să și publice rapoartele în cloud, această versiune incluzând și vizualizare, colaborare sau actualizare în timp real, pe lângă reguli de administrare în organizație a datelor. Mai există și versiunea Power BI Premium, cu preț pe măsura numelui, dar aceasta este folosită la nivel enterprise, oferind server dedicat în cloud pentru stocarea și procesarea datelor.

Citește tot articolul →

Etichete: ,

Audiențe inteligente în Adobe Analytics

Primăvara se anunță update-urile majore la produsele Adobe pentru marketing, analytics și commerce. Ca o recapitulare, în 2016 făceau primii pași serioși spre cross-device și testare asistată de AI, în 2017 lansau Adobe Advertising Cloud, precum și Sensei – platforma de AI, iar în Analytics lansau People Metric, după care, în 2018 au lansat Adobe Launch, un instrument de tag management din „generația următoare” (primul lor produs de tag management a fost lansat în 2011).

În ultimul an, Adobe a lărgit suita de produse achiziționând Marketo, o companie de automatizări pentru marketing focusată pe B2B cu 5000 de clienți, dar și Magento, platforma de ecommerce lider de piață.

Pentru a se diferenția de alți competitori din zone ca analytics sau ecommerce, Adobe investește mult în zona de personalizare a experiențelor. Să vedem cum arată în prezent suita lor de produse:

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , , ,