Noutăți Yahoo! WA, HootSuite și Scout Analytics

HootSuite scoate versiuni enterprise

HootSuite lansează o suită de instrumente enterprise. Planurile sunt ca acestea să fie disponibile pentru cumpărare din august. Compania oferă în prezent un social media dashboard ideal pentru campanii, iar pachetele premium (numite aur, argint și bronz) vor include mai multe informații despre utilizatori. Ultima versiune a principalului lor produs a adus și integrarea cu Google Analytics.

Scout Analytics Dashboard

Compania de analiza comportamentului pentru publisheri digitali Scout Analytics a anunțat lansarea Scout Analytics Dashboard. Acesta identifică atributele targetate în profilurile utilizatorilor și nivelul de implicare. În plus, preconizează audiența și impactul următorelor campanii.

Yahoo! Web Analytics nu mai suportă versiunea 4

Yahoo! Web Analytics a lansat în 2009 versiunea 5 pentru codul de tracking (cel care se introduce în site-uri pt a colecta datele) și a updatat versiunea 4. La sfârșitul acestei luni se termină orice fel de suport oferit de Yahoo! pt v4. El va funcționa în continuare, dar nu va mai primit update-uri, eliminarea erorilor sau suport tehnic.

Una dintre agențiile partenere ale Yahoo! WA a lansat un instrument care verifică dacă site-urile încă au vechiul cod. Acesta oferă o versiune de test gratuită.

Etichete: , , ,

IBM cumpără Coremetrics

Luni seara am spus la emisiunea „Online Shift” că urmează să mai auzim de companii de web analytics achiziționate de corporații mai mari. A doua zi a fost anunțată probabil cea mai importantă achiziție a acestui an din lumea web analytics: IBM a cumpărat Coremetrics!

Se estimează că numărul clienților Coremetrics depășește 2000, iar printre ei sunt branduri ca Bank of America, Office Depot și Victoria’s Secret. La Coremetrics lucrează aproximativ 230 de angajați.

IBM vrea să ia o poziție importantă pe cloud computing, iar Coremetrics deține o astfel de platformă pentru insight-uri în timp real. Am mai scris despre IBM și luna trecută când au lansat tool de social media analytics. De asemenea, din suita lor WebSphere fac parte mai multe instrumente pentru mangagementul informațiilor și analytics.

IBM a făcut multe achiziții în ultimii ani, doar luna trecută cumpărând Sterling Commerce de la AT&T și Cast Iron Systems.

Alte companii importante de web analytics achiziționate în ultimii ani sunt Omniture, cumpărată anul trecut de Adobe, și Urchin, cumpărată în urmă cu 5 ani de Google.

Etichete: ,

Absolut unici în timp aproape real de la trafic.ro

trafic.ro lansează două noi rapoarte, vizitatori absolut unici în ultimele 24 ore și vizitatori absolut unici în ultimele 7 zile. Cu această ocazie, cele două clasamente real-time vor fi calculate în funcție de acest indicator. Topurile vor fi actualizate la fiecare oră, deci aproape în timp real.

unici-trafic-ro

Etichete: ,

Prezentarea rapoartelor și KPI-urilor

Am mai scris despre ce este un KPI, dar la fel de important precum stabilirea lor este și modul în care sunt prezentate. Un raport bun ar trebui să evidențieze cele mai importante lucruri. Care sunt acestea, vedem în continuare.

Evoluția în timp

O simplă valoare atinsă de indicator în ultima perioadă de timp nu spune mare lucru. Dar dacă vom compara această valoare cu cea obținută în perioada anterioară deja putem face comparații și,uneori, putem trage concluzii doar uitându-ne pe cifrele din acel tabel. Se pot compara și mai mult de două perioade, dacă situația o impune sau rezultatele sunt relevante.

Culori, săgeți, procente

Verde pentru evoluțiile pozitive, roșu pentru cele negative, săgeți în sus pentru situații foarte bune și în jos pentru cele foarte rele și coloană pentru evoluția procentuală sunt însemne foarte folosite și recunoscute de oamenii de business și marketing. În plus, dacă este folosit Excel pentru rapoarte, poate fi setat să facă aceste evidențieri și singur.

Așteptări și rezultate

Setează valori așteptate pe o perioadă clar definită de timp pentru fiecare indicator de performanță. Urmărește apoi în ce măsură a fost atins fiecare target. Poți folosi reprezentări grafice diferite pentru diverse grade de îndeplinire a obiectivelor. În felul acesta vei observa ușor cât de aproape ai fost de îndeplinirea obiectivelor.

Ar fi foarte bine dacă lângă aceste valori ai pune și o secțiune care să explice de ce s-au petrecut aceste lucruri.

Acțiune

Toate cele de mai sus vor ajuta la folosirea datelor din web analytics pentru a acționa și a îmbunătăți situația. Include în rapoarte și o secțiune cu acțiuni care ar trebui realizate de tine sau de altcineva din echipă, împreună cu perioadele de realizare.

Etichete: , ,

trafic.ro introduce drepturi de acces la conturi

Serviciul românesc de analiză a datelor web trafic.ro anunță introducerea unei noi facilități pentru utilizatori: dreptul de acces la conturi. Astfel, la datele dintr-un cont vor putea avea acces persoane diferite, fiecare cu date de autentificare proprii.

trafic-access trafic-drepturi

Fiecare utilizator poate avea un anumit nivel de acces la cont (administrare sau vizualizare). Mai mult, fiecare utilizator își va putea alege tipul de relație pe care îl are cu site-ul, astfel încât cei de la trafic.ro să știe exact pe cine să contacteze în fiecare situație.

Este un update foarte util pentru cel mai cunoscut serviciu românesc de analiză web, mai ales că vine și cu un tutorial de setare.

Etichete: ,