Google Analytics a anunțat astăzi probabil cel mai mare update de la lansarea sa. Instrumentul gigantului din Mountain View va folosi un nou „protocol de măsurare”. Este vorba despre un API prin care, atenție, se pot trimite date către Google Analytics.
Comportamentul persoanelor
Cu această ocazie apare Universal Analytics, denumirea pentru urmărirea comportamentului utilizatorului pe mai multe device-uri. De multe ori avem problema cu numărul ireal de „unici”, pentru că acolo apare numărul de browsere prin care s-a accesat site-ul și nu numărul de persoane. Universal Analytics vine să raporteze ce face aceeași persoană pe diferite device-uri și ar trebui să rezolve problemele de acest tip. Nu se limitează la browsere, pentru că în urmă cu câteva zile au îmbunătățit și modul în care măsoară aplicații mobile.
De unde știe că e aceeași persoană? Spuneam că acum putem trimite date către GA. Aceste date pot fi, de exemplu, de la un CRM sau alt sistem care recunoaște utilizatorii. Identificarea nu se va face după date personale, GA oferind pentru fiecare vizitator o cheie unică, anonimă.
Conversii offline
Putem importa și alte feluri de date, ca de exemplu conversiile realizate prin call center. Mai mult, pot fi măsurate și conversiile realizate prin sisteme de la punctul de vânzare (POS), cumpărături cu card de loialitate (și ajungem iar la persoane) etc.
Configurări avansate din panoul de administrare
Lucrurile de mai sus și multe altele pot fi posibile pentru că Google Analytics schimbă modul în care strânge date. Fără a intra în prea multe detalii tehnice, trebuie știut că de acum va plasa un singur coockie și majoritatea calculelor vor fi făcute de către serverele Google, inclusiv cele de sesiune.
Câteva lucruri pe care le vom putea face de acum direct din interfață:
- modificarea listei cu motoare de căutare
- setarea duratelor de păstrare a sesiunilor și campaniilor
- prezentarea traficului din anumite cuvinte cheie drept trafic direct (de exemplu din cuvintele de brand)
- dimensiuni customizabile – variabilele customizabile care pot fi setate direct din interfață
- metrici customizabile, prin care se vor putea face lucruri gen încărcarea de noi dinemsiuni, de exemplu diverse caracteristici ale produselor
- importarea de date despre costul campaniilor de marketing, astfel că ne va putea calcula ROI pentru toate campaniile, nu doar pentru cele din AdWords
Sunt multe îmbunătățiri majore și sunt convins că este doar începutul pentru ce se poate face pe noua platformă. Cele enumerate mai sus cred că rezolvă majoritatea problemelor tehnice de care m-am lovit până acum în ceea ce privește instrumentele de analytics. Mi-ar mai fi plăcut să aud și despre monede multiple, dar probabil că este una dintre multele customizări pe care le vom putea face singuri cu ajutorul noilor dimensiuni și metrici customizabile.
Noile funcționalități vor fi disponibile pentru toți utilizatorii, nu doar pentru cei ai versiunii plătite. Deocamdată acestea sunt în private beta. Pentru că s-a schimbat modul de colectare a datelor, asta presupune o nouă implementare de GA în site, dar detalii despre asta și despre noile întrebuințări ale Google Analytics voi scrie la momentul potrivit în articole separate.
5 Comments