Google Analytics grupează categoriile de trafic achiziționat în canale. În articole mai vechi, am detaliat regulile în funcție de care sunt introduse sursele de trafic în canalele standard (Default Channel Group), atât în Universal Analytics, cât și în Google Analytics 4.
În urmă cu un an, Google Analytics 4 a persmis crearea de grupuri de canale personalizate (Custom Channel Group), pe lângă cel standard.
Pe lângă termenii de mai sus, Default Channel Group și Custom Channel Group, Google Analytics 4 a introdus recent și Primary Channel Group, pe care îl voi explica în continuarea acestui articol.
Canale editabile în Primary Channel Group
Avem de-a face cu un nou grup de canale în Google Analytics, numit Primary Channel Group. În primul rând, acesta este un grup de canale editabil.
Inițial, canalele de aici sunt aceleași definite și în grupul inițial, numit Default Channel Group. Doar că unele setări de acolo nu sunt pe placul tuturor, așa că unii utilizatori le-ar dori modificate.
De exemplu, o mare parte de trafic este considerat a fi în canalul Organic Search, lucru prin care se mulți înțeleg că ar fi trafic venit organic din motoarele de căutare, lucru neadevărat. În realitate, o parte din traficul pe care Google îl consideră Organic Search ar fi trebuit să fie la Referral, la Email sau la CRM.
Aici intervine Primary Channel Group, despre care scriam deja că este editabil.
În exemplul de mai sus legat de canalul Organic Search, am văzut site-uri care aveau în jur de 100 de surse diferite de trafic și toate au fost considerate de GA4 drept căutări organice. Deși multe dintre ele erau corecte, proprietarii conturilor de analytics ar trebui să treacă prin acestea și să vadă care dintre ele nu au ce căuta acolo, pentru ca apoi să editeze noi canale de trafic.
Sunt și alte motive pentru care am putea edita grupurile prestabilite de Google Analytics. De exemplu, poate vrem să adăugăm un grup pentru traficul venit din site-uri de comparație de prețuri, un altul pentru traficul venit din afiliere sau alte editări de care avem nevoie ca să nu mai avem canalul de trafic Unassigned.
Pentru a edita grupurile de canale de trafic, putem merge în secțiunea Admin, iar de acolo în pagina numită Channel groups.
Faptul că Primary Channel Group este editabil îl face diferit de Default Channel Group. Dar nu la fel sunt și Custom Channel Group(s)? Haideți să vedem ce îl diferențiază de cele din urmă.
Primary Channel Group este grupul implicit
Atunci când a am setat mai multe grupuri de canale, pentru că avem diferite regului, Primary Channel Group va fi grupul inițial care va apărea în rapoarte.
Cred că aici este principalul avantaj pe care îl aduce Primary Channel Group. Grupuri editabile de canale aveam încă de acum un an, dar partea bună este că acum putem seta ca unul dintre acestea să fie setat implicit și toate rapoartele de achiziție de trafic să înceapă cu acesta.
Pentru a edita grupul pe care îl vrem implicit, fie el Primary Channel Group sau altul, putem merge în Channel Groups. În partea din dreapta sus a paginii apare un buton sub forma unui creion. Dacă îl apăsăm, se va deschide un nou tab, în care putem alege canalul primar (sau inițial).
Noua schimbare din Google Analytics nu va influența foarte mult utilizatorii cu experiență, care sunt sigur că se descurcau și cu un canal de trafic care nu era setat drept implicit. În schimb, cred că va ajuta utilizatorii care folosesc ceva mai rar GA4, pentru a ajunge la informațiile de care au nevoie. De aemenea, va ajuta utilizatorii avansați în GA4 să seteze lucrurile astfel încât să fie cât mai simple pentru toți ceilalți utilizatori.