În toamna lui 2009, Adobe și-a anunțat intenția de a cumpăra Omniture. Produsul Omniture SiteCatalyst era în acel moment liderul pieței de web analytics. În același an, Adobe a făcut și alte parteneriate: cu Brightcove, pentru măsurarea campaniilor de video online, și cu Comscore, pentru a oferi împreună un sistem unificat de măsurare a audiențelor digitale.

Adobe a marcat un deceniu de Adobe Analytics recapitulând cele mai importante evenimente din istoria acestui produs. Le găsiți mai jos!

2010

  • Adobe lansează prima suită de online marketing. A fost și prima dată când se lansa o suită de digital analytics.
  • SiteCatalyst este integrat în Adobe Creative Suite 5
  • În același an are loc și rebrandingul de la SiteCatalyst la Adobe Analytics

2011

  • Adobe Analytics este prima platformă de analytics care are social media tracking (începuse cu Twitter încă din 2009 și cu Facebook încă din 2010)
  • Se lansează segmentarea rapoartelor
  • Detalii despre alte lansări din același an, precum SiteCatalyst 15, Adpbe Insight sau SearchCenter+ 4, într-un articol separat

2012

  • Este anul în care Adobe trece de la software vândut la cutie, la cel în cloud, vândut ca abonament

2013

  • Pentru prima dată este folosită inteligența atificială. În acest caz, prin machine learning sunt detectate anomaliile din date
  • Se lansează produsul de mobile analytics de la Adobe
  • Este optimizată interfața, lucru care aduce pentru prima dată rapoarte cu adevărat real-time, dar și prezentarea datelor la o granularitate ridicată

2014

  • Se lansează Adobe Marketing Cloud, o suită de produse pentru marketing online, din care face parte și Adobe Analytics
  • Sunt lansate noi funcționalități de predictive analytics, precum și de livestream tracking

2015

  • Apare Analysis Workspace, un produs de creat rapoarte customizate

2016

  • Este introdus Adobe Sensei, un framework de AI care aduce funcționalități noi în majoritatea produselor Adobe
  • Despre alte noutăți din același an, printre care capablitățile cross-device și A/B testing-ul cu AI, am scris un articol la vremea respectivă

2017

  • Se lansează Adobe Experience Cloud, care include, printre altele, Marketing Cloud și Analytics Cloud. Este un set de produse prin care marile companii le pot oferi clienților experiențe personalizate
  • În același an s-au lansat Adobe Advertising Cloud și People Metric, despre care poți citi aici

2018

  • Se lansează noi funcționalități de audio analytics
  • Un rezumat cu cele mai importante știri ale anului despre Analytics Cloud, Advertising Cloud și Marketing Cloud poate fi găsit aici

2019

  • Se lansează audiențele inteligente
  • Apare și Commerce Cloud, după ce Adobe achiziționase Magento și Marketo. Toate noutățile importante de la Adobe Summit 2019 sunt în articolul pe care l-am publicat în primăvară

Etichete: