Google Tag Manager împlinește luna aceasta 7 ani de când a fost lansat. La fel ca și în cazul altor produse, Google vrea să recupereze terenul pierdut prin lansarea târzie a unor produse și pentru asta se folosește inclusiv de ajutorul comunității. Astfel, cea mai importantă lansare de anul acesta pentru GTM o reprezintă Templates.

Produsul are deja template-uri pentru mai mult de 70 de tag-uri ce pot fi inserate cu ușurință în site-uri web, dar pentru că niciodată nu vor putea adăuga toate tag-urile posibile pentru servicii de marketing online (și nu numai), au dat ocazia utilizatorilor să creeze propriile șabloane pentru noi pixeli, pe care să îi ofere celor cu care lucrează.

Acestea pot fi create din interfața GTM, folosind Template Editor. Din motive de securitate, cei care vor crea noi template-uri vor trebui să declare anumite acțiuni ale acestora, precum citirea cookie-urilor, trimiterea datelor spre alte servicii, injectarea de scripturi sau apelarea unora externe. Cei care vor primi un template pentru folosire vor avea aceleași informații la dispoziție în tab-ul Permissions și e recomandat să le citească înainte de utilizare.

Pentru că imediat după anunțul lansării template-urilor customizate utilizatorii au oferit pe site-urilor lor câteva foarte utile, Google a anunțat luna aceasta că lansează chiar în interfața GTM o galerie cu cele pe care ei le consideră de calitate, Community Template Gallery.

Aceasta conține și ea deja peste 70 de modele de tag-uri, inclusiv unele foarte folosite în marketingul online, precum Facebook Pixel (vizibil în imaginea de lângă acest text), RTB House Retargeting Tag, Yandex Metrica, AppNexus, Conductrics, Qualaroo sau Taboola. În aceeași galerie vom putea găsi și exemple de modele pentru variabile; deocamdată aici sunt 4 tipuri de variabile, probabil că în timp numărul acestora va crește mult.

Un alt avanaj al folosirii resurselor din galeria oficială este că vei fi notificat atunci când unul dintre cele pe care le ai în producție primește o actualizare, având opțiunea să treci mereu la ultima versiume.

Echipa din spatele GTM lucrează mereu la funcționalități care să reducă nevoia de a insera cod în implementarea tag-urilor sau care să simplifice lucrul cu acest instrument. Pe lângă Templates, alte lansări din ultimii ani care merită menționate sunt Workspaces (2016), Google Analytics Settings (2017), AMP Container (2017) , Zones (2018, dar numai pentru clienții versiunii plătite, GTM 360) și Triger Group (2019).

Etichete: , ,