Adobe TagManager a fost lansat

Luna aceasta, Adobe TagManager a devenit disponibil pentru utilizatori. Acest produs vine să rezolve problema managementului tag-urilor (linii de cod) implementate în site-uri de către diferite produse de măsurare/marketing.

Odată instalat Tag Manager, totul se va face dintr-o interfaţă de administrare, nemaifiind nevoie ca martekerul să apeleze la alte departamente de câte ori vrea să facă astfel de schimbări. Un alt beneficiu îl reprezintă optimizarea codului pt tag-uri, lucru care va duce la îmbunătăţirea vitezei de încărcare a paginilor.

Desigur, Adobe a gândit acest produs pentru managementul tag-urilor de la produse proprii (reamintesc că Adobe a achiziţionat Omniture), dar l-a făcut să funcţioneze şi cu celelalte 🙂

În acelaşi produs a fost introdusă şi diagnosticarea tag-urilor, lucru care exista în trecut într-un produs separat numit Adobe DigitalPulse.

Etichete: , , , , ,

Google Analytics: Update la Site Speed și AdWords pt campanii mobile

A devenit obișnuință ca o dată pe săptămână să scriu despre update-urile anunțate de Google Analytics. Săptămâna aceasta avem parte de două update-uri mici:

Rapoarte Site Speed fără implementări suplimentare

Google a introdus din mai rapoarte privind viteza de încărcare a paginilor, dar era nevoie de o linie de cod în plus în fiecare pagină pentru a colecta aceste date. Săptămâna aceasta au anunțat un update: datele vor fi în toate conturile fără a mai fi nevoie de modificări ale codului de tracking. Cine a introdus deja acea linie de cod trebuie să știe că ea va fi ignorată de acum de GA.

Segmentare după device-uri în rapoartele campaniilor AdWords

Mobile advertising-ul este un nou teritoriu pe care Google și-a propus să îl cucerească, așa că era de așteptat să facă îmbunătățiri în acest sens și în cadrul GAnalytics. Astfel, toate rapoartle AdWords din Google Analytics vor avea în curând opțiunea de a vedea: toate vizitele, doar vizitele de pe smartphones sau doar vizitele de pe tablete. A nu se confunda cu rapoartele Mobile care și-au făcut apariția în această primăvară în GA. Noul update nu cred că va aduce date noi în rapoarte, ci doar va evidenția mai bine datele din campaniile AdWords care targetează device-uri mobile.

Etichete: , , , , , , ,

Yahoo! Web Analytics suportă toate monedele

În timp ce Google Analytics ne spune să ne folosim de API ca să avem suport în mai mult de o monedă pentru acelaşi site, Yahoo! Web Analytics, care suporta de mult raportare în monede multiple, anunţă acum că vom putea folosi toate monedele pe care le ştie Yahoo! Finance, inclusiv RON.

YWA va avea şi un tab nou cu un fel de convertor valutar pentru a putea fi verificate ratele la care a făcut calculele 🙂 Simplu şi elegant!

Etichete: , , , , , ,

Una caldă şi una rece de la Google Analytics

Cine te mai înţelege, Google? Pe de-o parte, ne oferi mai multe rapoarte în Analytics, afirmând că susţii dezvoltarea marketingului eficient. Pe de altă parte, faci inaccesibile tool-urilor de web analytics informaţii vitale pentru a proteja cele mai neinteresante date din câte deţii despre utilizatorii înregistraţi.

Vizualizări noi în Google Analytics

Analiza rutelor parcurse de utilizatori în site era greoaie în GA, aşa că în curând va fi înlocuită cu o nouă reprezentare grafică numită Visitors Flow şi aflată în secţiunea de rapoarte Visitors. Graficul va putea fi generat în funcţie de o dimensiune din GA. În plus, este interactiv, afişând informaţii suplimentare în zonele alese din reprezentare.

Pe acelaşi model va fi lansat şi un alt raport grafic, Goal Flow. Şi acesta porneşte cu alegerea unei dimensiuni.

Echipa Google Analytics a anunţat că aceştia sunt doar primii paşi spre vizualizări grafice, deci ne aşteptăm ca acest produs să devină şi mai atractiv în viitorul apropiat.

Impactul Google SSL asupra web analytics

Tot săptămâna aceasta, Google a anunţat că toate căutările web efectuate de utilizatori logaţi vor folosi https. Din această cauză, în tool-urile de web analytics nu vom mai avea date despre cuvintele cheie care au adus trafic. Google ne trimite spre Webmaster Tools, dar acolo avem informaţii doar pentru ultimele 30 de zile şi de multe ori nu sunt exacte.

Anunţul a primit dezaprobări în cor din partea cominităţii SEO. Sunt date foarte importante pentru online marketeri, mulţi dintre ei promotori ai produselor Google.

Etichete: , , , , ,

Webmaster Tools în Google Analytics

Google a mai făcut un pas spre integrarea serviciilor proprii, oferind datele din Webmaster Tools și în Analytics, sub grupul de rapoarte numit Search Engine Optimization. Astfel, sunt 4 rapoarte noi în Google Analytics: Queries (căutări), Landing Pages (pagini de destinație din Google Search), Geographycal Summary (țara) și Google Property (motorul de căutare folosit – ex. Google Images). Nimic despre link-uri, totuși…

Desigur, pentru a avea acces la noile rapoarte trebuie să fi configurat ambele servicii și să ai acces la ele în același cont. Interesant este că nici în acest caz nu face legătura automat, utilizatorul fiind nevoit să îi indice cu ce site din Webmaster Tools să lege un profil de Analytics 🙂

Noile dimensiuni nu pot fi folosite la crearea de rapoarte customizate. Cred că în curând vom avea un update în acest sens, moment din care această integrare va fi cu adevărat utilă pentru că vom putea observa corelații între datele de SEO și alte dimensiuni ale site-ului.

Etichete: , , , , , ,