Sapient a cumpărat (m)Phasize

mphasizeSapient, companie globală de servicii B2B de afaceri, marketing și tehnologie, continuă achiziția de agenții focusate pe analiza datelor.

(m)Phasize este unul dintre liderii în analytics pentru mixul de marketing și cross-channel marketing. De obicei lucrează cu agenții de media sau clienți direcți. Datele din campanii recente le modelează pentru a face predicții și scenarii în legătură cu camapniile viitoare. Sunny Garga, fondatorul companiei, spune că (m)Phasize ajută clienții să își analizeze trecutul recent. Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Facebook Conversions

Săptămâna aceasta, Facebook a anunțat disponibilitatea Conversion Tracking în toate conturile. Acesta urmărește conversiile aduse de Facebook Ads în site-urile advertiserilor. Sistemul funcționează asemănător cu cel din AdWords, necesitând introducerea câtorva linii de cod în site. Facebook Ads scapă astfel de un handicap pe care îl avea față de majoritatea programelor concurente pe publicitate online.

Facebook Conversion Tracking poate urmări mai multe tipuri de acțiuni în site-urile externe. Se poate transmite și o valoare a conversiei către Facebook. Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

O nouă serie de schimbări la Google Analytics

GAnalytics schimbă periodic interfața și rapoartele. Așa s-a întâmplat și săptămâna aceasta, când am putut observa mai multe schimbări:

Meniul de sus reorganizat

Bara de meniu din partea de sus avea până acum 3 secțiuni în care găseam rapoartele: Home, Standard Reporting și Custom Reporting. Din primele două a rămas una singură: Reporting (Raportare). Ultima a fost redenumită Customization (Personalizare).

A apărut și o iconiță home, spre pagina cu toate conturile și profilele. Acest lucru este diferit de secțiunea Home anterioară, sub care găseam rapoartele real time, dashboards și intelligence.

Dropdown-ul din acest meniu a fost și el modificat, acum existând în el o și listă cu profilele recent utilizate. Opțiunea este utilă dacă folosești multe conturi și exista de la început în aplicația lor pentru Android.

Bara de meniu de sus este acum sticky, fiind mereu prezentă pe ecran (în stilul Facebook).

Meniul din stânga lungit

meniu-stanga Pentru că au unit tab-urile cu cele mai multe rapoarte (Home și Standard Reporting) într-unul singur, toate acestea se găsesc acum în meniul din stanga care este mai lung. Ce găseam înainte în tab-ul Home este acum grupat în meniul lateral sub numele My Stuff (Lucrurile mele), sub care încep rapoartele standard. În partea de jos rămâne în continuare secțiunea Help (Ajutor).

Interesant e că rapoartele real time sunt acum sub rapoartele standard (asta dă posibilitatea să creăm Shortcuts și spre ele), iar Advertising nu mai este o secțiune distinctă în standard, ci a trecut din nou sub Traffic Sources. Shortcuts pot fi acum editate și salvate din nou.

Aș fi preferat ca acest meniu să fie sticky (deși era greu din cauza lungimii), fiind mai des folosit decât cel de sus.

Îmbunătățiri la Dashboards

Și acestea au fost redesenate, dar în cazul lor modificările nu se opresc aici. Avem tipuri noi de widgets, precum și opțiunea de Advanced Segments de acum prezentă în tablourile de bord.

dashboards-coloane

Numărul și lățimea coloanelor pot fi acum personalizate, lucru mai util decât pare la prima vedere.

Există două noi tipuri de widgets: Geomap (Hartă Geografică) și Bar (Bară). Fiecare dintre ele are mai multe opțiuni, iar datele din ele pot fi filtrate. Widget-ul tip bară este asemănător cu graficele de același fel din Excel.

bara

Alte schimbări

Am scris până acum de toate secțiunile principale de rapoarte, mai puțin de cea cu rapoarte customizate. Sunt și la aceasta mici schimbări. Apare un al treilea tip de tab-uri, Map Overlay, pe lângă cele existente (Explorer și Flat table). De asemenea, fiecare tab are posibilitatea de a fi duplicat, utilă când vrei să faci o modificare dar să îl păstrezi și pe cel original.

Mici îmbunătățiri vizuale pot fi văzute și la rapoaretle Multi-Channel Funnels. Graficele de aici arată mai bine (aglomerația de date de acolo necesita o redesenare) și a apărut un selector vizual pentru numărul de zile până la conversie pe care îl dorim analizat.

La filtre pe profile au apărut mai multe opțiuni, astfel că acum se poate crea din câteva clickuri un profil care să conțină/excludă traficul dintr-o campanie, un grup din campanie, care au cumpărat un anumit produs, au navigat cu un anumit broser și multe alte opțiuni.

Nu în ultimul rând, rapoartele din GA încară acum mai rapid.

Etichete: , ,

trafic.ro în 2012

A fost un timp în care scriam des despre noutățile trafic.ro, pentru că echipa de acolo era foarte activă (2010, 2011). Nu același lucru s-a întâmplat în 2012, când impresia mea este că acest produs nu a mai fost o prioritate pentru compania care îl deține.

Dintr-un post de pe blogul trafic.ro, aflăm update-urile aduse în 2012 pentru trafic.ro și produsele din jurul acestuia (Bursa de domenii, Piața de linkuri, ulise.ro):

  • Design nou și gruparea rapoartelor trafic.ro în 4 noi categorii: Timp real, Trafic pe site, Surse de trafic, Conținut și comportament
  • Lansarea anunțurilor text în Piața de linkuri
  • Statistici pentru anunțuri și opțiunea de a salva căutările în Bursa de domenii
  • Profilurile companiilor din ulise.ro au fost îmbunătățite
  • Bursa de domenii a introdus prețul de start, un preț minim acceptat în vânzarea unui domeniu

Le urez spor la lucru în 2013. trafic.ro este un instrument util despre care nu aș vrea să ajungem să vorbim doar la timpul trecut.

Citește și noutățile aduse de Google Analytics în 2012!

Etichete: , , , ,

A apărut Webtrends Streams

Webtrends a lansat Streams, produsul despre care spune că va revoluționa industria de analytics. Webtrends Streams este o soluție de digital intelligence în timp real ce analizează comportamentul la nivel de vizitator.

Noul produs strânge informații despre comportamentul vizitatorilor din toate proprietățile digitale (precum site, aplicație mobilă, canale sociale), segmentează și oferă informații pe loc, astfel încât utilizatorii să poată face optimizări în cel mai scurt timp. Un alt punct forte al său este modul în care prezintă vizual datele.

streams

Webtrends dă semnalul că e timpul ca toată lumea să treacă de la raportare la analiză, precum și la decizii și optimizări în timp real. Rămâne de văzut cât de puternic va fi acest instrument pentru optimizări. Fără îndoială, este un generator ideal de dashboard-uri live.

Etichete: , , , ,