Data Blending în Data Studio

Google Data Studio este un produs din suita Google Analytics, cu ajutorul căruia se pot crea rapoarte și dashboard-uri vizuale. Așa cum am spus și în trecut, este un produs încă nou, cu multe minusuri, dar viteza cu care primește funcționalități noi mă face să cred că merită urmărit.

Luna aceasta au lansat un update foarte util și cerut de utilizatori: Data Blending. Ce înseamnă și cum funcționează acesta în cazul Data Studio, citiți în continuare! Citește tot articolul →

Etichete: ,

Adobe în 2018

Primăvara se anunță noutățile la aplicațiile de marketing și analytics de la Adobe. Printre cele mai importante update-uri de la Adobe Summit 2018 se află apariția unui profil „unificat”, în care companiile pot păstra la un loc toate datele despre utilizatori, date care în mod obișnuit se găsesc în aplicații diferite (CRM-uri, ad servere etc.). În acest profil, datele se actualizează în timp real, astfel încât experiența să fie aceeași în cazul în care utilizatorul folosește aplicații sau device-uri diferite. Există și posibilitatea de a marca anumite câmpuri drept sensibile, pentru a nu fi folosite în marketing, respectând astfel reglementările GDPR.

Launch este un nou produs de tag management. Adobe are de ceva timp un produs enterprise în această zonă, numit Dynamic Tag Management. Launch este generația următoare, un produs creat de la zero. Este un produs gândit pentru API, ceea ce îl face mai flexibil pentru utilizatori. În acest moment Launch este în fază alfa și se lucrează la un proces de migrare care să facă foarte simplă trecerea de la DTM.

În urmă cu un an au anunțat lansarea Sensei, platforma de inteligență artificială. Anul acesta au ținut să lămurească faptul că acesta nu este un AI general, ci este focusat pe 3 direcții:

  • Sensei Experiences – oferă experiențe personalizate pentru utilizatorii finali
  • Sensei Services – pentru developeri
  • Sensei Framework & Tools – pentru data science

Mai jos puteți găsi o listă cu principalele update-uri aduse de Adobe la Analytics Cloud, Advertising Cloud și Marketing Cloud:

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Suita Google Analytics în 2017

În fiecare an strâng cele mai importante noutăți aduse de Google Analytics. Cum acesta a plecat de la un produs și a ajuns la o suită de produse, și efortul meu a crescut.

Avem aici și articolele din anii trecuți: 20162015201420132012201120102009. Ce a adus anul 2017 la produsele din suita Google Analytics, mai jos:

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , , , , ,

VWO devine platformă pentru Optimizarea Conversiilor

La 7 ani de la lansarea primului produs propriu de A/B Testing, Visual Website Optimizer (VWO) vine cu un nou produs, prin care dorește să acopere toate funcționalitățile de optimizarea conversiei, de la măsurare, analiză, planificare teste, testare efectivă și personalizare.

În produsul „clasic” al celor de la VWO, aveam testare, personalizare, un heatmap simplificat și niște sondaje (Surveys & Website Reviews) în stadiu beta. Lista completă a funcționalităților principale adăugate în noul produs, mai jos:

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Tag unic pentru serviciile Google

O provocare mai veche a celor de la Google este crearea unui singur cod pentru toate serviciile lor de marketing online. Imaginați-vă un singur cod în site pentru analytics, remarketing și măsurare conversii. Este o funcționalitate cerută și de clienții mari, care sunt nevoiți să lucreze cu mulți terți.

Ideea unui tag unic pare să prindă contur. În prezent, este testat un cod care să funcționeze cu Google Analytics, AdWords și Firebase.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,