Metrică nouă în Google Ads: Original Conversion Value

Când un indicator din analytics este schimbat, încerc să semnalez acest lucru într-un articol. Acum nu este vorba de analytics, însă avem o schimbare la măsurarea eficienței campaniilor din Google Ads și cred că este util să prezint noutățile, mai ales că aceasta nu este explicate în secțiunea de suport (găsim câte ceva dacă mergem la ajustări, dar mulți clienți nu știu ce sunt acestea, deci nu vor verifica).

Interfața Google Ads a are de câteva zile un nou indicator de performanță. Acesta se numește Original Conversion Value și este oferit în paralel cu clasicul Conversion Value.
În coloana numită Original Conv. Value, advertiserii vor putea să vadă valoarea reală sau neajustată a valorii aduse de conversii.

Dar ce înseamnă valoarea neajustată? Și dacă asta este valoarea reală, atunci ce valoare este cea pe care o vedem în coloana numită simlu, Conv. Value? Voi detalia în continuare.

Citește tot articolul →

Etichete: ,

Ads: Campanii cu sau fără audiențe

În urmă cu peste un deceniu, Google a decis să ascundă termenii de căutare organici din motorul de căutare, lucru realizat ulterior și de către celelalte motoare de căutare pe internet.

La vremea respectivă, estimam că acest lucru se va întâmpla și în campaniile plătite, care vor fi automatizate tot mai mult, iar clienții nu vor mai avea posibilitatea să decidă când și unde vor apărea propriile reclame.

În urmă cu 11 ani a scris articolul Search fără keywords. Uitându-mă la evoluția principalelor platforme de advertising, nu numai Google, observ că am avut dreptate în privința lucrurilor pe care le-am estimat în 2013.

Situația celor care fac campanii se complică și mai mult în prezent, lucru pe care îl voi detalia în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , , ,

Actualizări la Google Trends și Google Search Console

Două dintre produsele oferite gratuit de către Google pentru oamenii interesati de search marketing (SEO, dar și Paid Search sau Content Markeing), precum și pentru alte persoane interesate de căutările pe Google, au primit actualizări săptămâna aceasta.

Google Trends a fost lansat în 2006 și este un instrument care analizează popularitatea căutărilor pe Google Search. De asemenea, poate compara numărul căutărilor pe diferite cuvinte cheie.

Google Search Console a apărut și el tot în 2006. Inițial, s-a numit Google Webmaster Tools, după care și-a schimbat numele în 2015. Așa cum se poate bănui din numele inițial, este un instrument care îi ajută pe proprietarii de site-uri web să își monitorizeze prezența în Google Search, dar și să identifice problemele tehnice pentru care site-ul nu apare în căutări.

Citește tot articolul →

Search Ads 360 Relansat

Google a lansat de curând o nouă versiune de Search Ads 360, cunoscut în trecut drept DoubleClick Search. Este utilizat pentru administrarea campaniilor de search din Google Ads, Bing (Microsoft Advertising), Yahoo! și Baidu.

Search Ads 360 este integrat atât cu Google Data Studio, cât și cu Google Analytics. Mai mult, poate fi legat de orice proprietate de Google Analytics 4, inclusiv cele gratuite!

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,