Search fără keywords

Google nu a fost între primii furnizori de web analytics. Totuși, a primit meritele că a democratizat domeniul făcând datele web accesibile. Tot Google a evanghelizat cu fiecare ocazie analiza datelor. Ne-a spus că putem găsi insight-uri valoroase analizând liste de cuvinte cheie, până într-o zi în care a încetat să ni le mai ofere.

(not provided)

Toată lumea a aflat de (not provided), textul care apare în analytics în locul cuvintelor cheie. Acum se întâmplă pentru ~90% din vizitele venite din motoare de căutare. E de așteptat ca în curând să ajungă la 100%, deci întuneric total în rapoartele cu informații despre keywords din vizite organice. Problema este în toate tool-urile de analytics, precum și în cele de analizat competiția web sau de SEO, pentru că Google Search nu mai transmite informațiile. Se așteaptă ca și alte motoare de căutare să facă la fel în viitor. Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Costuri ascunse de marketing online

Performanța campaniilor online este de multe ori prezentată greșit din cauză că nu sunt luate în calcul toate costurile aferente campaniilor. Am făcut o listă cu cheltuieli care sunt de cele mai multe ori ignorate când vine vorba de analizat eficiența:

Costuri ascunse cu social media

Credeai că social media este gratis? S-ar putea sa te coste mai mult decât crezi. Câteva exemple: Citește tot articolul →

Etichete: , , , , , ,

Twitter Analytics & Ads

După ani de așteptări și amânări, Twitter a făcut propriul serviciu de Analytics disponibil pentru toți utilizatorii. Pentru toți utilizatorii e un fel de a spune, pentru că rapoartele devin active doar după ce cumperi Twitter Ads, lucru pe care oficial îl pot face doar cei care locuiesc în Statele Unite și  scriu pe twitter în engleză (practic, poate fi păcălit ușor). Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Google+ Dashboard & Insights

Un pas mic făcut săptămâna asta de Google+ pare a fi începutul unui nou mod de a vizualiza datele din serviciile Google. Google+ Dashboard din panoul de administrare al paginilor promite că va conține cele mai importante date pentru afaceri. Acestea sunt preluate din AdWords, YouTube, Maps și alte servicii Google. Nu doar statisticile se găsesc acum într-o singură pagină. Tot de acolo pot fi editate datele de contact ale unei afaceri o singură dată pentru toate aceste servicii, pot fi văzute notificările într-un singur loc și pot fi publica imagini, video etc. Citește tot articolul →

Etichete: , , , , , ,

Google Analytics Solutions Gallery

gaspGAnalytics a devenit un instrument puternic, cu multe customizări posibile. Asta l-a făcut pe placul utilizatorilor avansați, dar și mai dificil de înțeles de către începători. Celor din urmă le pot pune probleme chiar customizările disponibile în interfață. Și pentru că Google vrea ca un număr mai mare de utilizatori de Analytics să folosească dashboard-uri, rapoarte și segmente customizate, a creat o librările de unde acestea se pot descărca. Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,