Pay-per-click și real-time bidding, în 2014 și după

Piața de pay-per-click advertising (PPC) are o valoare de multe zeci de milioane de euro în România și crește rapid. Agențiile de specialitete își măresc numărul clienților și angajaților. Este o euforie care îmi amintește de situația agențiilor interactive (în special de creație online) din 2007-2009.

În paralel, tot mai multe agenții de toate felurile adoptă sisteme de real-time bidding (RTB) și dau comunicate despre tehnologia nemaipomenită pe care o folosesc. Aproapte fiecare agenție are un sistem propriu de RTB (al ei sau al grupului din care face parte).

Este normal ca eventualii clienți să fie nedumeriți. Acest articol nu este un proces care să acuze agențiile și nu spune pe cine ar trebui să alegeți. M-am oprit la doar câteva lucruri la care trebuie să aveți grijă în relația cu specialiștii în PPC și RTB. Multe dintre ele pot fi aplicate și la alte specializări din online. Citește tot articolul →

Etichete: , , , , , ,

Advanced Web Ranking

Advanced Web Ranking este unul dintre cele mai vechi și mai cunoscute instrumente de SEO analytics din lume. A fost lansat în 2002 ca un software pentru desktop, iar de aproximativ un an există și în versiunea cloud. În acest articol voi prezenta versiunea cloud, chiar dacă, fiind mai nouă, nu are încă toate funcționalitățile versiunii desktop. Versiunea cloud are și avantaje, precum IP-uri variate pentru verificat motoarele de căutare și design responsive adaptat pentru orice rezoluție. Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

„Consultanții”

Următorul video, devenit viral în ultimele săptămâni,  reușește să prezinte cu umor situații des întâlnite în relațiile dintre agenții și clienți, dar și din interiorul agențiilor. Urmăriți cu atenție vorbele lipsite de sens ale cucoanelor corporatiste, managerul care pentru bani ar accepta orice, project managerul care își notează cu atenție doar ca să spună că orice e posibil și specialistul care nu este ascultat:

La final, specialistul este absorbit de mașinăria corporatistă și acceptă lucruri despre care știe deja că nu vor merge. Obosit să ofere explicații, se va comporta și el ca ceilalți din jur. Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Cum evaluezi programul de afiliere

Marketingul afiliat este din ce în ce mai popular. Atrași de faptul că platesc doar pentru rezultate, mulți proprietari de magazine online apelează la afiliere fără a sta pe gânduri. Dar este afilierea profitabilă în orice condiții?

Costurile reale

În articolul despre costuri ascunse, scriam și de alte costuri de marketing afiliat, care se adaugă celor evidente –  comisioanele acordate în funcție de rezultate. Taxa de intrare în rețea, costurile de implementare, abonamentul lunar la rețeaua de afiliere, costurile de management și suport, costurile de recrutare afiliați, promovare, concursuri, bonusuri sau întâlniri sunt doar o parte dintre costurile care vor atârna la factura de marketing afiliat. Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Targetarea audienței business prin PPC

Am asistat de multe ori la dezbateri de genul SEO vs. PPC, PPC vs. media planning, PPC vs. social media, Facebook paid vs. social etc. De cele mai multe ori nu sunt de acord cu acestea, pentru că nu există un panaceu. Fiecare dintre ele are avantaje și dezavantaje în raport cu celelalte. În plus, folosite corect împreună se vor susține una pe cealaltă, iar rezultatele fiecăreia vor fi mai bune decât dacă ar fi fost folosită idependent. Desigur, sunt și agenții care oferă doar unul dintre aceste servicii și atunci îl recomandă mereu pe acela, chiar dacă nu este cel mai bun pentru client. Când tot cei ai este un ciocan, toate obiectele din jur ți se par cuie…

Dincolo de toate aceste dispute cu care am lămurit că eu nu sunt de acord, în discuțiile PPC vs. media planning apare de multe ori un argument pe care îl consider incorect: „pe Google și Facebook nu o să găsești publicul ZF / Wall-Street / Capital / alt public high profile”.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,