Piața locală de publicitate online este dominată de Google și Facebook, care atrag cele mai mari bugete, lucru care se întâmplă și la nivel global. Într-o piață în creștere, partea jucătorilor locali este în scădere și asta creează multe frustrări. De aici, în discuții cu oameni care lucrează la câte o rețea locală de publicitate (termen generic care poate include și regii, publisheri sau rețele de afiliere), poți auzi lucruri precum „ani de zile, Google / Facebook nu a venit cu nimic nou”. Prima dată m-am mirat să aud această afirmație, a doua oară m-a pus pe gânduri. Se pare că există în industrie oameni care au această părere, motiv pentru care o să fac un rezumat cu principalele noutăți, și mai ales direcții, în care se îndreaptă Google AdWords și Facebook Ads: Citește tot articolul →
Plata la performanță
Marketing cu plata la performanță, la rezultate sau la vânzare sunt câteva dintre formulele pe care le auzim tot mai des de la furnizori. Indiferent dacă vând publicitate online, platforme de ecommerce, email marketing sau servicii de implementare, aceștia ne promit că vom plăti doar pentru rezultate. Am putea crede că în digital se face numai marketing de performanță și toate acțiunile sunt profitabile pentru beneficiar. Dar cât de corecte sunt afirmațiile despre plata la rezultate?
retargeting.biz pentru ecommerce
Retargeting.biz este o soluție românească de comunicare personalizată pentru magazinele online. I-am cunoscut pe Andrei (PM) și Cristina (PR & Marketing Manager) din echipa Retargeting la ultima întâlnire Lumea SEO PPC, când m-au invitat la biroul lor să îmi prezinte produsul. Iată ce am aflat!
Comunicarea cu vizitatorii are loc prin doua canale:
- Live: mesaje afisate pe site sub forma de pop up pentru vizitatorii noi (pentru care nu există un istoric)
- Email: emailuri personalizate trimise către vizitatorii pe care îi are deja în baza de date
Nu există mesaje generale, trimise către toți vizitatorii. Fiecare mesaj este 100% personalizat și reprezinta un raspuns la actiunile în site ale unui vizitator.
Acțiunile în site
Iata cateva dintre triggerele care pot duce la trimiterea unui mesaj: Citește tot articolul →
Noi măsurători în Doubleclick
Publicitatea online de tip display încă nu este suficient de bine măsurată. Este unul dintre motivele pentru care auzim mereu că pe internet petrecem cel mai mult timp, dar bugetele pentru acest mediu încă sunt în urma celor de TV. Principalii jucători din piață încearcă să vină cu soluții. De exemplu, Google ar vrea să ofere prin Doubleclick indicatori care să fie la fel de relevanți pentru campaniile de branding, cum sunt cei din AdWords pentru campaniile de performance.
Timpul mediu pentru video
Sunt multe dezbateri despre ce înseamnă vizualizare a unui spot video pe internet, mai ales de când Facebook a anunțat un număr mare de vizualizări, dar cu auto-play și fără sunet. Citește tot articolul →
Keyword Research cu Advanced Web Ranking
Advanced Web Ranking (AWR) este un cunoscut intrsument de SEO analytics, pe care l-am prezentat în urmă cu un an. Între timp, produsul a primit mai multe update-uri, printre care se găsesc rapoarte social media sau un instrument care evidențiază modificările algoritmului Google. Cel mai recent este un modul de keyword research, cu informații atât din organic search, cât și din paid search.
Rankings vs. Research
AWR a avut întotdeauna un modul puternic de keyword rankings. Cum de puțin timp are și unul de keyword research, cred că este important să facem de la început distincția între cele două.
Zona de Rankings cuprinde rapoarte complexe privind clasarea în motoare de căutare. Poți vedea evoluția în timp, comparații cu concurenții, comparații între motoare de căutare sau comparații între grupuri de cuvinte cheie. Rapoartele sunt generate pentru o listă de cuvinte introdusă de utilizator sau importate din Google Webmaster Tools, deci în general sunt cuvintele pe care deja le cunoști, iar actualizarea rapoartelor durează aproximativ o zi.
În modulul de Research primești pe loc o listă de cuvinte pentru care se afișează un site. Poate fi site-ul propriu sau un site concurent. Așadar, zona de Research este foarte utilă pentru descoperirea de noi cuvinte pentru campaniile de search. Citește tot articolul →