Ads: Campanii cu sau fără audiențe

În urmă cu peste un deceniu, Google a decis să ascundă termenii de căutare organici din motorul de căutare, lucru realizat ulterior și de către celelalte motoare de căutare pe internet.

La vremea respectivă, estimam că acest lucru se va întâmpla și în campaniile plătite, care vor fi automatizate tot mai mult, iar clienții nu vor mai avea posibilitatea să decidă când și unde vor apărea propriile reclame.

În urmă cu 11 ani a scris articolul Search fără keywords. Uitându-mă la evoluția principalelor platforme de advertising, nu numai Google, observ că am avut dreptate în privința lucrurilor pe care le-am estimat în 2013.

Situația celor care fac campanii se complică și mai mult în prezent, lucru pe care îl voi detalia în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , , ,

Actualizări la Google Trends și Google Search Console

Două dintre produsele oferite gratuit de către Google pentru oamenii interesati de search marketing (SEO, dar și Paid Search sau Content Markeing), precum și pentru alte persoane interesate de căutările pe Google, au primit actualizări săptămâna aceasta.

Google Trends a fost lansat în 2006 și este un instrument care analizează popularitatea căutărilor pe Google Search. De asemenea, poate compara numărul căutărilor pe diferite cuvinte cheie.

Google Search Console a apărut și el tot în 2006. Inițial, s-a numit Google Webmaster Tools, după care și-a schimbat numele în 2015. Așa cum se poate bănui din numele inițial, este un instrument care îi ajută pe proprietarii de site-uri web să își monitorizeze prezența în Google Search, dar și să identifice problemele tehnice pentru care site-ul nu apare în căutări.

Citește tot articolul →

GA4 devine Google Analytics

Versiunile mai vechi de Google Analytics se închid astăzi, singura versiune care va mai putea fi accesată fiind Google Analytics 4, o versiune lansată în urmă cu 5 ani, cu numele de Google Analytics App + Web.

În acest sens, echipa din spatele Google Analytics a anunțat mai multe actualizări în ultimele săptămâni, precum și funționalități pe care le vom vedea în următoarele luni în conturile de analytics. Le voi detalia pe toate în acest articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Chrome oferă mai puține date despre utilizatori

Google Chrome a făcut un pas important pentru confidențialitatea utilizatorilor. De la sfârșitul lunii trecute, toate versiunile de Chrome instalate pe dispozitive cu Android vor oferi mai puține date prin user agent.

Un user agent poate fi un software care acționează în numele utilizatorului pentru a facilita interacțiunea acestuia cu conținutul web. Datele oferite de user agent prin HTTP pot fi folosite pentru a identifica un utilizator în diferite site-uri, în special de către rețelele de publicitate online, lucru pe care Google vrea să îl schimbe, iar utilizatorii de Chrome să rămână confidențiali pentru aceste rețele.

Este un lucru major pentru că instrumentele de analytics se pregătesc și ele de renunțarea la cookies, motiv pentru care folosesc tot mai mult datele primite prin user agent, ceea ce ar putea afecta numărul utilizatorilor unici pe care îl raportează.

Citește tot articolul →