Modificarea listei cu motoarele de căutare recunoscute de Google Analytics

Google Analytics împarte sursele de trafic ale unui site în 4 mari categorii: direct, din alte site-uri, din motoare de căutare și altele (în ultima categorie pot intra diverse campanii, RSS și nu numai).

Pentru ca vizitatorii trimiși de un site să fie considerați că vin dintr-un motor de căutare, site-ul respectiv trebuie să fie pe lista cu motoarele de căutare a Google Analytics. Pe această listă se află toate motoarele de căutare consacrate. S-ar putea totuși să vrei să treacă și alte site-uri în aceeași categorie, de exemplu motoare de căutare locale sau căutările din alte site-uri (cum ar fi site-urile de știri). Pe lângă clasificarea site-urilor, alt motiv pentru care să ai o listă completă de motoare de căutare în GAnalytics este că lista de cuvinte cheie pentru care ești găsit va fi generată automat.

Adăugarea unui motor de căutare la lista celor aflate deja în Google Analytics se face adăugând următoarea linie în codul pe care îl oferă GA pentru a fi introdus în site:

pageTracker._addOrganic(„adresă_motor_căutare”, „parametru_de_căutare”);

Dacă ai de adăugat mai multe motoare de căutare, nu trebuie decât să scrii câte o astfel de linie pentru fiecare. Despre parametrul de căutare am mai scris și în articolul despre activarea căutărilor interne.

Exemplu: adăugarea okidoki.ro ca motor de căutare

Să vedem cum ar arăta codul care se inserează în site în cazul în care vrem să treacă okidoki.ro în lista motoarelor de căutare:

<script type=”text/javascript”>
var gaJsHost = ((„https:” == document.location.protocol) ? „https://ssl.” : „http://www.”);
document.write(unescape(„%3Cscript src='” + gaJsHost + „google-analytics.com/ga.js’ type=’text/javascript’%3E%3C/script%3E”));
</script>
<script type=”text/javascript”>
try {
var pageTracker = _gat._getTracker(„UA-000000-1”);
pageTracker._addOrganic(„okidoki.ro”, „query”); pageTracker._trackPageview(); } catch(err) {} </script>

Poți folosi chiar varianta de mai sus, la care trebuie doar să schimbi UA-000000-1 cu ID-ul site-ului tău.

Localizarea motoarelor de căutare

Dacă vei folosi varianta de mai sus pentru a adăuga google.ro nu va avea niciun efect, deoarece mai sus în listă există google.*. Poți totuși să îl setezi să arate google.ro ca un alt motor de căutare față de google.com, dar pentru asta trebuie întâi să ștergi lista de motoare de căutare, după care să îl adaugi pe fiecare în parte.

Astfel, în codul GA ar trebui să adaugi următoarele:

pageTracker._clearOrganic()
pageTracker._addOrganic(„google.com”, „q”);
pageTracker._addOrganic(„google.ro”, „q”);

În acest caz, va trebui să scrii câte o linie în plus pentru fiecare URL de motor de căutare, deoarece _clearOrganic() va șterge tot ce era în lista inițială. Ca să nu se lungască prea mult codul, există și varianta ca acestea să fie trecute într-un fișier .js care să fie apelat din codul GA pentru urmărirea datelor.

Etichete: , , ,

Google Analytics Cookies

Pentru a înțelege mai bine cum funcționează Google Analytics și ce date ne oferă ar trebui să știm câte ceva despre cookie-urile pe care le setează.

Nume cookie Durata de viață Scopul
__utma 24 luni stochează informațiile pentru identificarea domeniului și a vizitatorului
__utmb o sesiune stochează informațiile pentru identificarea sesiunii
__utmc o sesiune stochează informațiile pentru identificarea sesiunii, expiră după 30 de minute de inactivitate
__utmk o sesiune utilizat pentru controlul calității datelor
__utmv 24 luni stochează echichetele customizate (pentru a segmenta vizitatorii site-ului)
__utmz 6 luni stochează variabilele campaniei (precum sursă, mediu, reclamă…)

Bonus: __utmx – cookie setat atunci când este utilizat și Google Website Optimizer. Expiră după 2 ani.

Toate acestea sunt de tipul first-party cookie, ceea ce înseamnă că fiecare site care folosește Google Analytics va avea propriile cookies.

Etichete: , , ,

Google Analytics în 2009

2009 a fost un an plin pentru echipa Google Analytics, care a făcut pași importanți pentru ca soluția lor să se apropie de cele enterprise. Dar să vedem o listă cu noutățile aduse în fiecare lună de serviciul Google, realizată chiar de cei de acolo.

Ianuarie

  • Google Sites beneficiază de Google Analytics

Aprilie

  • GA este integrat și cu Google AdSense
  • GA API este lansat public pentru toți utilizatorii
  • apare Google Analytics IQ, un fel de curs oficial

Mai

  • Integrare cu un alt produs Google, de data aceasta AdPlanner; estimările sunt înlocuite cu cifrele din Analytics pentru proprietarii de site-uri care doresc asta
  • Rapoartele sunt îmbogăţite cu pivotare şi dimensiuni secundare, moduri grafice excelente pentru raportarea datelor
  • Rapoartele şi segmentele customizate pot fi făcute publice de proprietari prin simpla oferire a link-ului
  • GA este integrat şi cu YouTube Brand Channelsga_redesign

Iunie

  • Obiectivele (goals) din GA pot fi importate în Google AdWords
  • Site-ul GA beneficiază de un redesign (vezi imaginea din dreapta), sunt lansate wallapere cu GA şi 5 bloguri localizate pentru principalele pieţe

Iulie

  • Segmentarea customizată devine disponibilă şi pentru event tracking

Septembrie

  • event tracking este acum şi în API

Octombrie

  • numărul maxim de obiective (goals) ajunge la 20, în plus pot fi setate şi în funcţie de timpul în site şi raportul pagini/vizită
  • sunt făcuţi paşi în ceea ce priveşte vizitele de pe mobile
  • anumite filtrări avansate pentru rapoarte pot fi făcute şi din interfaţă, fără a mai fi nevoie ca utilizatorii să ţină minte sintaxa
  • rapoartele şi segmentările customizate beneficiază de indicatorul vizitatori absolut unici
  • mai multe variabile customizate (funcţia _setVar()) disponibile
  • apar rapoartele Analytics Intelligence şi alertele customizabile în funcţie de acestea

Decembrie

  • codul pentru urmărirea datelor are acum o alternativă de cod asincron, care promite viteză mai bună de încărcare şi eliminarea erorilor de contorizare cauzate de JavaScript
  • GA beneficiază şi de adnotări; pot fi create note pentru evenimente
  • Urchin, software-ul frate al GA, este acum disponibil în 11 limbi

Cred că anul acesta Google Analytics va veni cu cel puţin la fel de multe inovaţii. Despre fiecare în parte voi scrie imediat după lansare pe webanalyst.ro.

Etichete: , , , , , ,

28% dintre site-uri folosesc Google Analytics

O analiză făcută de Factural pe 4 milioane de site-uri a adus în anteția publică niște rezultate interesante:

  • 28% dintre site-uri utilizează Google Analytics
  • 20% dintre site-uri folosesc Flash
  • 19% au RSS
  • 12% dintre site-uri au AdSense
  • 6% au fișier sitemap
  • 5% dintre site-uri au link spre Facebook SAU Twitter
  • 2% dintre site-uri au link spre Facebook ȘI Twitter
  • 1% au codul de verificare de la Google Webmaster Central

Etichete: , , , , , , , ,

Activarea căutărilor interne în Google Analytics

Dacă site-ul tău are funcție de căutare internă, ar fi foarte interesant să afli cum este aceasta folosită. Google Analytics permite acest lucru după o simplă setare. Totuși, acest lucru nu este cunoscut de cei mai mulți dintre utilizatori.

La pagina din care se activează opțiunea ajungi urmând acești pași: Analytics Settings, apoi Edit în dreptul site-ului în cauză și iar Edit în dreapta sus, pe linie cu Mail Website Profile Information.

Ne aflăm în pagina Edit Profile Information, iar în partea de jos a acesteia vedem Site Search, ca în imaginea de mai jos:

site-search

Urmează să bifăm opțiunea Do Track Site Search. Urmează să observi URL-urile cu rezultatele căutărilor din site-ul tău. De multe ori se termină de forma ?q=keyword, ?search=keyword sau ?s=keyword. Ei bine, în aceste cazuri textul dintre semnele ? și = este acel Query Parameter cerut de Google Analytics (vezi imaginea de mai sus). Dacă nu ai nevoie de acest parametru în statistici, bifează opțiunea Yes, strip query parameters out of URL.

Ultima opțiune din secțiunea de activare a căutărilor interne este valabilă pentru site-urile unde se pot efectua căutări doar întro categorie. Dacă nu este cazul, bifezi No. Dacă este cazul, bifezi Yes și vei introduce parametrii de categorie la fel cum ai făcut cu cei de căutare. Mai ai doar de dat click pe Save Changes și ai activat statisticile pentru căutările din site-ul tău.

Ce faci când nu ai parametrii de căutare

În cazul în care ai ghinionul ca site-ul tău să nu utilizeze acei parametri de căutare va trebui să-l setezi să interpreteze asta precum afișarea unei pagini virtuale, în cazul de față un parametru virtual. Despre pagini virtuale voi explica mai mult în alte articole, deocamdată spun doar ce ar trebui făcut în acest caz. În codul de Google Analytics pe care îl introduci în site, înainte de </script> trebuie să introduci următoarea linie de cod:

pageTracker._trackPageview(‘/site search/?s=%searchterm’)

În acest exemplu, avem parametrul „s”, la fel ca în exemplul din imaginea de sus.

Etichete: , , , , ,