Net Promoter Score

Net Promoter Score® (prescurat NPS) este unul dintre cei mai folosiți indicatori de performanță în lumea corporatistă. Popularitatea sa ar putea să se datoreze faptului că scorul NPS este un indicator simplu de calculat. Se bazează pe o singură întrebare, adresată după completarea unui task (de obicei, este vorba de efectuarea unei cumpărături).

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Obiectivele site-urilor de prezentare

Una dintre cele mai întâlnite întrebări în web analytics este despre KPI-urile site-urilor de prezentare. Spre deosebire de magazine online sau de site-uri de publishing, unde obiectivul principal este clar, în cazul site-urilor de prezentare nu este la fel de ușor de stabilit ce trebuie să urmărești în analytics. Cum acest tip de site-uri sunt, la rândul lor, de multe feluri, nu există un răspuns comun pentru toate.

Pentru a alege indicatorii cheie ai site-ului tău, îți recomand să începi cu răspunsurile la următoarele întrebări:

  1. Ce așteptări ai de la site? Altfel spus, de ce ai făcut site-ul? Poate voiai mai mulți clienți sau poate din dorința de a populariza o idee. Fiecare site are cel puțin un obiectiv!
  2. În ce fază este afacerea din spatele site-ului? Ai început să ai clienți? Ești la început? Sau poate că vrei să îi fidelizezi? În funcție de răspuns, te vei uita zilnic la alți indicatori de performanță.

Simplu, nu? Poate ar fi mai bine să vedem niște exemple concrete de obiective…

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Rolul datelor în marketing

Ralf Haberich de la Webtrekk a fost prezent săptămâna aceasta la București, la conferința TeComm. Fiind întrebat despre resursele care trebuie alocate pentru analiza datelor, el a afirmat că analytics-ul este mai important decât oricare dintre canalele de marketing. Ralf a prezentat și cazuri în care decizii de creație au fost luate în urma testelor făcute de către analist. Citește tot articolul →

Etichete: ,