Net Promoter Score® (prescurat NPS) este unul dintre cei mai folosiți indicatori de performanță în lumea corporatistă. Popularitatea sa ar putea să se datoreze faptului că scorul NPS este un indicator simplu de calculat. Se bazează pe o singură întrebare, adresată după completarea unui task (de obicei, este vorba de efectuarea unei cumpărături).
Obiectivele site-urilor de prezentare
Una dintre cele mai întâlnite întrebări în web analytics este despre KPI-urile site-urilor de prezentare. Spre deosebire de magazine online sau de site-uri de publishing, unde obiectivul principal este clar, în cazul site-urilor de prezentare nu este la fel de ușor de stabilit ce trebuie să urmărești în analytics. Cum acest tip de site-uri sunt, la rândul lor, de multe feluri, nu există un răspuns comun pentru toate.
Pentru a alege indicatorii cheie ai site-ului tău, îți recomand să începi cu răspunsurile la următoarele întrebări:
- Ce așteptări ai de la site? Altfel spus, de ce ai făcut site-ul? Poate voiai mai mulți clienți sau poate din dorința de a populariza o idee. Fiecare site are cel puțin un obiectiv!
- În ce fază este afacerea din spatele site-ului? Ai început să ai clienți? Ești la început? Sau poate că vrei să îi fidelizezi? În funcție de răspuns, te vei uita zilnic la alți indicatori de performanță.
Simplu, nu? Poate ar fi mai bine să vedem niște exemple concrete de obiective…
Rolul datelor în marketing
Ralf Haberich de la Webtrekk a fost prezent săptămâna aceasta la București, la conferința TeComm. Fiind întrebat despre resursele care trebuie alocate pentru analiza datelor, el a afirmat că analytics-ul este mai important decât oricare dintre canalele de marketing. Ralf a prezentat și cazuri în care decizii de creație au fost luate în urma testelor făcute de către analist. Citește tot articolul →
Abundența în analytics
Se poate vorbi de abundență în analytics? Și mai ales, poate fi acesta un lucru rău? Părerea generală este că mai multe date nu pot avea decât efecte pozitive. Companiile se laudă că au inclus în planurile lor de viitor big data, ca un avantaj competitiv. Înainte de a scrie articolul, am căutat titlul său (în engleză), pe Google. În câteva secunde, am aflat că furnizorii de soluții de analytics se laudă cu abundența de date pe care le oferă.
Proliferarea rapoartelor
Se începe cu un raport lunar. Urmează unul săptămânal, dar rămâne și cel lunar. Unul câte unul, se adaugă alți indicatori în rapoartele existente, vin oameni noi care cer alte rapoarte, dar nimeni nu spune să nu mai fie făcute cele vechi. Citește tot articolul →
Cum să (nu) faci un audit de analytics
Pas cu pas… sau slide cu slide: