Să cunoaștem limitele!

Am început acest blog pentru a informa oamenii care fac marketing online în România despre oportunitățile de web analytics. Când am văzut colegi „de industrie” că evaluează activitatea de analytics după numărul implementărilor de event-uri pentru Google Analytics, am realizat cât mai e de lucru la educarea pieței. Citește tot articolul →

Etichete:

Nucleus: 1$ investit in Analytics generează 10.66$

Un studiu ceva mai vechi (noiembrie 2011) prin care s-a analizat ROI pentru mai multe proiecte a ajuns la concluzia că fiecare dolar investit în analytics aduce venituri ce 10.66 dolari. Au fost analizate în general activitățile de analytics (inclusiv business intelligence, performance management, predictive analytics).

Analytics livrează 3 tipuri de date utile pentru profitabilitatea afacerilor:

  • Venituri – Cunoscând produsele vândute și motivele vânzărilor, managerii pot lua decizi optime privind ciclurile de vânzări, strategiile de prețuri, vânzările multiple
  • Marja de profit – Programale de analytics evidențiază produsele cu marje ridicate
  • Cheltuieli –  Costurile de operare sunt și ele mai bine înțelese cu ajutorul activităților de analytics

Același studiu a ajuns și la concluzia că deși tehnologiile de analytics sunt accesibile, nu sunt la fel de folosite precum soluții ca CRM sau ERP. Pentru un ROI bun al activităților de analytics, se recomandă software orientat pe date financiare (venituri, costuri) și crearea unei echipe de consultanți.

Deși se focusează în special pe partea de software de analytics și nu se rezumă la web analytics, studiul Nucleus atrage atenția asupra analytics-ului ca o activitate profitabilă, interesantă pentru cei care ocupă funcții de CFO.

Etichete: , , , ,

A apărut Webtrends Streams

Webtrends a lansat Streams, produsul despre care spune că va revoluționa industria de analytics. Webtrends Streams este o soluție de digital intelligence în timp real ce analizează comportamentul la nivel de vizitator.

Noul produs strânge informații despre comportamentul vizitatorilor din toate proprietățile digitale (precum site, aplicație mobilă, canale sociale), segmentează și oferă informații pe loc, astfel încât utilizatorii să poată face optimizări în cel mai scurt timp. Un alt punct forte al său este modul în care prezintă vizual datele.

streams

Webtrends dă semnalul că e timpul ca toată lumea să treacă de la raportare la analiză, precum și la decizii și optimizări în timp real. Rămâne de văzut cât de puternic va fi acest instrument pentru optimizări. Fără îndoială, este un generator ideal de dashboard-uri live.

Etichete: , , , ,

Să începem cu începutul

Preocuparea pentru instrumente de măsurare a crescut în ultima perioadă. Sunt preferate instrumentele scumpe, probabil așteptându-se de la acestea să facă minuni și să rezolve toate problemele care țin de online. Din păcate, se uită că este nevoie și de persoane care să folosească acele instrumente sau servicii web. Și așa se ajunge în situația de a plăti instrumente complexe și totuși acestea să rămână neutilizate o perioadă lungă de timp. Eventual, după un timp se renunță și la abonamentul pentru instrumente pentru că treaba asta cu analytics-ul nu ajută la nimic.

Instrumentele devin tot mai complexe, adăugând noi și noi rapoarte mereu. De multe ori, chiar abundența de date este cea care dăunează, făcându-ne să nu mai fim atenți la ceea ce contează.

O persoană care cunoaște instrumentele respective poate aprecia cât de corecte și utile sunt datele din fiecare instrument. De asemenea, poate face observații și propuneri de optimizări și pe baza informațiilor adunate cu un instrument mai puțin scump sau chiar gratuit.

Așadar, dacă vă hotărâți să investiți în web analytics începeți prin a avea în echipă o persoană care să aibă timp alocat pentru această activitate. O oră pe săptămână pentru a exporta datele și a le așeza într-un raport pentru client nu înseamnă timp suficient pentru analytics. Instrumentele cu costuri ridicate au rolul lor, dar investiția în personal ar trebui să fie mai mare decât cea în instrumente. La fel ca în orice altă specializare online, nu?