Google Analytics for Firebase, serviciul de analytics pentru aplicații mobile, a lansat anul trecut audiențele dinamice. Funcționalitatea aceasta a primit luna trecută 3 actualizări importante:
- Evaluare continuă a audienței – utilizatorii vor fi evaluați real time pentru a vedea dacă îndeplinesc condițiile pentru a face parte dintr-o audiență; astfel, vor fi incluși imediat ce le-au îndeplinit și vor fi excluși la fel de repede când lucrurile se schimbă
- Criterii de excludere – audiențele pot fi definite mai exact de acum datorită opțiunilor de excludere a utilizatorilor
- Durata apartenenței – de exemplu, se poate seta audiență cu cei care au efectuat o acțiune în aplicație de cel puțin 10 ori în ultima săptămână, iar această audiență se va actualiza mereu cu utilizatorii care corespund. Durata se setează în zile, maximul fiind de 540 de zile.
Noile funcționalități nu sunt revoluționare. Ele sunt bine cunoscute de către cei care au utilizat audiențele în Google Ads sau Facebook Ads, de exemplu. Este important să le cunoaștem și să le folosim. În felul acesta, poate vom vedea mai puține reclame pentru produsele pe care tocmai le-am cumpărat.
Pentru oamenii de marketing, opțiunile care tocmai le-au fost oferite înseamnă că pot crea mesaje și experiențe personalizate, cum ar fi notificările push, care pot fi setate tot din Firebase. De asemenea, pot analiza mai bine rezultatele pe grupuri de utilizatori.
Google promite că pe parcursul acestui an va veni cu mai multe opțiuni de personalizare a audiențelor în Google Analytics for Firebase.