Primăvara se anunță noutățile la aplicațiile de marketing și analytics de la Adobe. Printre cele mai importante update-uri de la Adobe Summit 2018 se află apariția unui profil „unificat”, în care companiile pot păstra la un loc toate datele despre utilizatori, date care în mod obișnuit se găsesc în aplicații diferite (CRM-uri, ad servere etc.). În acest profil, datele se actualizează în timp real, astfel încât experiența să fie aceeași în cazul în care utilizatorul folosește aplicații sau device-uri diferite. Există și posibilitatea de a marca anumite câmpuri drept sensibile, pentru a nu fi folosite în marketing, respectând astfel reglementările GDPR.
Launch este un nou produs de tag management. Adobe are de ceva timp un produs enterprise în această zonă, numit Dynamic Tag Management. Launch este generația următoare, un produs creat de la zero. Este un produs gândit pentru API, ceea ce îl face mai flexibil pentru utilizatori. În acest moment Launch este în fază alfa și se lucrează la un proces de migrare care să facă foarte simplă trecerea de la DTM.
În urmă cu un an au anunțat lansarea Sensei, platforma de inteligență artificială. Anul acesta au ținut să lămurească faptul că acesta nu este un AI general, ci este focusat pe 3 direcții:
- Sensei Experiences – oferă experiențe personalizate pentru utilizatorii finali
- Sensei Services – pentru developeri
- Sensei Framework & Tools – pentru data science
Mai jos puteți găsi o listă cu principalele update-uri aduse de Adobe la Analytics Cloud, Advertising Cloud și Marketing Cloud:
Analytics Cloud
- Integrare avansată între Adobe Analytics și Advertising Cloud; procesul de lucru este Analizează – Activează – Analizează, integrarea între cele două fiind bidimensională
- Paid search insights este un nou raport pentru analiza campaniilor; este integrat cu Google, Yahoo și Bing
- Adobe Attribution IQ este un alt raport nou, folosit pentru a compara diferite modele de atribuire în funcție de orice combinație de dimensiuni, metrice și evenimente
- Analysis Workspace este instrumentul de data discovery al suitei; a primit mai multe update-uri, de la usability la alerte mai inteligente, pentru a trimite mai puține notificări inutile
- Data Science Workspace – pe modelul Analysis Workspace, apare acum și Data Science Workspace, în care se pot testa propriile modele de machine learning
- Auditor – un alt instrument nou, face audit la partea de implementare a datelor
- Streaming audio analytics – cum îi spune și numele, analytics pentru fișiere audio (podcast-uri, cărți audio, muzică etc.)
Advertising Cloud
Suita lansată în urmă cu un an progresează rapid. Pe lângă integrările cu Analytics Cloud, mai merită menționate:
- Bannere dinamice – se pot crea foarte ușor variații de bannere; care la rândul lor pot fi modificate pentru anumite audiențe; totul (creația și targetarea) se face din câteva clickuri
- Cross-channel media plan, totul dintr-un singur loc, cu calcul privind audiența deduplicată făcut în câteva secunde (vezi imaginea de sus)
Marketing Cloud
- Integrare Marketing Cloud – Creative Cloud; fișierele creative se trimit direct din Photoshop în banca de imagini
- Comparare simplă între versiuni de creative
- Smart crop – inteligența artificială este folosită pentru a decupa imaginile pentru dimensiunile folosite
- Integrare Experience Manager cu Adobe Target, pentru a face A/B teste personalizate
- Rezultate Adobe Target pentru fiecare versiune în fiecare audiență, realizate automat
- Adobe Campaign, din care se creează campaniile de email marketing, este și el integrat de acum cu Adobe Analytics