Testarea paginilor web începe să devină populară. După ce ai citit Bune practici pentru testare și CRO ești hotărât să începi testele. În cazul unui site mare, care e ordinea pentru testat paginile? Care dintre acestea au nevoie de optimizare rapidă? Poate că te gândești că pagina din care se face plata e cea care îți aduce banii, deci e cea mai importantă, dar dacă cei mai mulți vizitatori nici nu ajung acolo?

Resursele sunt limitate când vine vorba de creat versiuni pentru testat, dar și privind timpul care va trece până când rezultatele unui test vor fi relevante statistic. De aceea este nevoie de o planificare a activității de testare. Să vedem câteva criterii pe baza cărora putem decide care vor fi următoarele teste pe listă!

plan

Pasul 1: Analytics

Din web analytics putem scoate date despre ce se întâmplă în site. Indicatori precum bounce rate sau timp pe pagină ne pot indica paginile cu probleme.

Tot din analytics putem găsi traseul urmat de majoritatea vizitatorilor spre conversie. Prima impresie este oferită de paginile de destinație, așa că un bun început ar putea fi raportul Landing Pages, din care să identificăm pagini cu trafic mare și bounce rate ridicat. Și dacă tot sunt multe pagini în listă, putem stabili câte dintre ele sunt de același tip. De exemplu, putem descoperi că majoritatea paginilor cu probleme sunt pagini de produs, și atunci începem să testăm modificări la template-ul folosit de toate aceste pagini.

După ce ne-am uitat la paginile de destinație, putem face același lucru cu paginile de ieșire din site, ca să identificăm de unde ies vizitatorii care nu sunt bounce.

Pasul 2: Usability

Orice pagină poate fi îmbunătățită. Unele au probleme mici, în timp ce altele au probleme grosolane. Desigur, cele cu probleme majore trebuie să fie primele pe lista de optimizare. Ca să le identifici, poți apela tot la teste, dar de alt fel. Urmărirea modului în care se descurcă utilizatorii pe site și intervievarea lor va identifica multe dintre aceste probleme. Și aceste teste au propriile reguli de urmat. Este nevoie de participanți, hardware și un moderator cu experiență; toate acestea costă.

Instrumente de eye tracking sau de feedback de la vizitatori sunt și ele utile în acest sens, costul lor este mai redus, iar utilizatorii vor fi testați în condiții naturale. De curând am scris un articol despre Lead Converter, un instrument util și pentru colectat feedback la site.

Pasul 3: Banii

Sunt pagini web care ajută mai mult la vânzare decât altele. De asemenea, sunt pagini care vând produse sau servicii mai scumpe decât altele. Costul vizitelor este și el diferit în funcție de sursa de trafic. De ce să cheltuiești mult pe campanii PPC care duc vizitatorii în pagini care îi gonesc imediat?

Ținând cont de veniturile și costurile paginilor optimizate la primele teste, le vei putea arăta colegilor sau clienților impactul financiar al testelor web și vei avea ocazia să continui activitatea de testare și optimizare.

S-ar putea să începi cu resurse foarte mici, așa că trebuie să obții beneficii mari cu eforturi mici. Caută elementele ușor de schimbat, dar cu impact mare! De exemplu, alege să începi cu un buton care este în toate paginile site-ului, nu unul aflat într-o pagină cu puține accesări.

 

Sursă foto: flickr

Etichete: , ,