Fostul instrument Google Data Studio, în prezent numit Google Looker Studio, este într-o perioadă în care lansează lucruri foarte interesante pentru utilizatori.
După ce au lansat Dimension control, precum și Drill actions (inclusiv Drill down), ambele pentru o alegere mai bună a dimensiunilor, a venit rândul filtrării rapoartelor.
Deși inițial era o funcție în Looker Studio Pro (adică versiunea plătită), începând de luna aceasta, toți utilizatorii au acces la Quick filters. Ce pot face de aici, cu avantaje și dezavantaje, găsiți în continuarea articolului.
Filtrarea rapoartelor poate fi făcută din butonul + Add quick filter, care se regăsește deasupra raportului, în partea din stânga sus, dar numai atunci când suntem în zona de editare a raportului.
După ce apăsăm acest buton, vom avea posibilitatea de a alege un câmp. Concret, avem de ales dintre toate dimensiunile pe care le avem în sursele de trafic din raport. Pentru rapiditate, putem folosi și câmpul de căutare din acest meniu, așa cum am făcut în exemplul postat deasupra articolului.
Ultimul pas va fi selectarea valorilor pe care le vrem incluse în raport.
Interesant este faptul că putem pune mai multe filtre în același timp.
Atunci când avem cel puțin un filtru aplicat, pe aceeași bară de comandă vom avea și butonul Reset, prin care putem reveni la raportul nefiltrat. De notat că Looker Studio ar putea avea două butoane de Reset: cel care este cel mai sus este pentru tot raportul, în timp ce acesta, de pe bara de Quick filter, se va aplica doar filtrelor de aici.
Filtre pentru explorarea datelor
Adăugaea de filtre rapide este utilă atunci când vrei să faci o explorare a datelor din raport, însă fără a modifica forma finală a raportului. Este un lucru util să afli mai multe informații despre datele prezentate într-un raport, înainte de a-l trimite către alți utilizatori.
De altfel, ideal ar fi ca atunci când facem rapoarte, să facem o exporare a datelor înainte de a trage concluzii sau înainte de a prezenta raportul și către alte persoane.
Limitele filtrării rapide
În primul rând, filtrele rapide se pot aplica doar dimensiunilor, nu și metricelor. De exemplu, putem alege să ne apară anumite campanii, dar nu putem alege să ne apară doar campaniile care au conversii. Poate de aceea se și numesc filtre rapide, pentru că avem posibilitatea unor filtre avansate în Looker Studio, însă la nivel de grafic sau de tabel, nu pentru tot raportul.
O altă limită importantă este aceea că filtrele pot fi văzute doar dacă edităm raportul. Așadar, avem nevoie de astfel de drepturi pentru a aplica filtre. Dacă raportul are nevoie de filtre pentru toți utilizatorii, poate ar fi bine să ne gândim la altceva decât la Quick filters…
O altă limită este aceea că nu toate graficele suportă filtrarea prin Quick filter, deci ar fi bine să testați și acest lucru și să decideți dacă este nevoie să schimbați tipul de grafic sau tipul de filtru.
Poate fi un avantaj sau un dezavantaj, dar Quick filters se aplică la întreaga pagină!
Observăm că Google introduce multe schimbări în ultima perioadă la Looker Studio. Încă nu am scris despre toate acestea! Luate punctual, acestea nu reprezintă ceva senzațional, dar sunt opțiuni care pot face mai utile anumite rapoarte.