Sursele de trafic sunt prezentate în Google Analytics în funcție de parametrii sursă și modalitate (pentru cei cu interfața în engleză, source și medium). Primul se referă la originea traficului, în timp ce al doilea la categoria de trafic. De exemplu, pentru sursa facebook.com, putem avea în același timp modalitățile referral, social și ad. Pentru campaniile proprii, avem posibilitatea să personalizăm acești parametri.

În practică, se ajunge la un număr mare de surse de trafic, multe dintre ele neintuitive pentru cei care nu le utilizează frecvent. Din acest motiv a apărut o prezentare nouă și simplificată a surselor de trafic, organizate în canale standard / default channels. Acestea încearcă să grupeze toate sursele de trafic în 8 canale, cu nume intuitive Totuși, noul mod de prezentare nu a prins foarte bine, poate pentru că unele întrebări nu au primit răspunsuri. De exemplu, facebook.com este grupat în canalul Social sau în canalul Referral? La astfel de întrebări o să încerc să răspund mai jos.

Definirea Canalelor Standard

De ce sunt importante aceste canale? Pe lângă raportul Canale din secțiunea Achiziții, aceeași terminologie este folosită și în rapoartele grupate sub denumirea Canale Multiple din Conversii.

Așadar, iată cum sunt definite cele 8 canale standard în Google Analytics:

  1. Organic Search – cuprinde traficul grupat anterior în modalitatea organic, indiferent de sursă; astfel, sub acest canal avem tot traficul organic (exemplu: google / organic, bing / organic, yahoo / organic etc.)
  2. Paid Search – cuprinde traficul care are una dintre următoarele modalități: cpc, ppc sau paidsearch, dar fără traficul definit ca fiind din rețeaua de publicitate content
  3. Display – asemănător cu punctul anterior, celălalt canal pentru publicitate online include traficul ce are una din modalitățile display, cpm sau banner. În schimb, aici rețeaua de publicitate trebuie să indice content, lucru care identifică rețelele de publicitate display ale Google (probabil că, în timp, Google Analytics va recunoaște în același fel și alte rețele)
  4. Direct – de obicei, aici intră traficul despre care Google Analytics nu știe nimic (vizite directe, vizite din bookmarks din browser, vizite din documente sau chat etc.)
  5. Referral – asemănător cu primele canale, în acesta este grupat traficul pe care îl vedem și în modalitatea referral
  6. Social – un canal nou, în sensul că nu apare în rapoartele tip sursă / modalitate; totuși, se creează în același fel cu celelalte, din traficul ce are una dintre modalitățile: social, social media, social network sau social-network
  7. Email – un alt canal nou apărut, afișează traficul venit pe modalitatea email (nu include mail, newsletter etc.)
  8. (Other) – reunește toate celelalte modalități de trafic din Google Analytics, inclusiv pe cele cu (not set) care nu au intrat în categoria Direct; multe dintre campaniile online pot să ajungă în acest canal.

Și totuși, unde este traficul venit din sursa facebook.com? În lipsa unor parametri persoanlizați, acesta va fi trecut la Referral, pentru că aceasta este modalitatea lui în analytics, nu social. Același lucru se întâmplă cu cea mai mare parte a traficului din rețele sociale, pentru că acestea sunt văzute de GAnalytics la fel ca orice site.

Editarea Canalelor Standard

Astfel de probleme pot fi rezolvate prin editarea definiției canalelor. Chiar și pentru canalele din gruparea standard, avem câteva opțiuni de editare. Nu totul este editabil, dar putem folosi ce avem la dispoziție pentru a organiza mai bine rapoartele bazate pe canale de marketing și pentru a face aceste rapoarte utile.

În secțiunea de administrare a Google Analytics, la nivel de profil (afișare, după noua terminologie) găsim Setări pentru canal și sub aceasta Grupare de canale. Atenție, nu confundați cu Grupare de conținut, care se regăsește tot la nivel de profil. Puteți citi mai multe despre gruparea de conținut în articolul dedicat.

Urmează să alegem Default Channel Grouping și vom vedea cele 8 canale predefinite. În dreptul fiecărui canal există un semn de editare. Aici găsim condiția sistemului. Spuneam că le putem edita doar parțial. Nu putem șterge condițiile care există, dar putem să adăugăm alte condiții. Astfel, la Social lăsăm ce știa despre acest canal și adăugăm pe rând site-urile pe care am vrea să le vedem în același canal:

social-channel

Desigur, putem adăuga în acest grup și alte canale de marketing (de exemplu un canal pentru afiliere) sau putem crea de la zero un grup de canale, unde le putem defini pe toate exact cum dorim.

Etichete: , ,