Fiecare site web ar trebui să aibă cel puțin un obiectiv, iar pentru o rată de conversie bună este necesar un proces continuu de optimizare a tacticilor de marketing online, dar și a site-ului (arhitectură, design, conținut etc).
Soluțiile web analytics oferă instrumentele necesare pentru a măsura aceste eforturi și pentru a afla ce se întâmplă în site. Instrumentele de analiză în afara site-ului (offsite tools) oferă informații precum numărul potențialilor clienți sau vizibilitatea online. În schimb, instrumentele onsite raportează cum au ajuns vizitatorii pe site, ce fac acolo și performanțele site-ului. Web analytics sunt cele mai utilizate onsite tools.
Instrumentele avansate de web analytics oferă sute de unități de măsură. Câteva exemple: vizitatori întro anumită perioadă, cele mai vizitate pagini, timp petrecut pe site, rată de conversie. Fiecare dintre acestea ar trebui să fie corect înțeleasă de utilizatori și apoi rezultatele ar trebui interpretate.
Așadar, înainte de a lua decizii pe baza informațiilor din web analytics, trebuie să parcurgi 3 pași importanți:
- Implementarea corectă a soluției utilizate
- Obținerea și înțelegerea rezultatelor
- Analiza
Ce afli din web analytics
Web analytics te va ajuta să răspunzi la întrebări precum:
- Care este valoarea unui vizitator?
- Care este valoarea unei pagini din site?
- Cum interacționează vizitatorii cu site-ul?
- Cum se descurcă diverse funcții ale site-ului?
- Cât de des revin vizitatorii?
- Vizitatorii aduși din ce loc aduc performanțe mai bune?
- Cât durează pentru ca un vizitator să devină client?
- Cum influențează modificările site-ului toate cele de mai sus?
Fără îndoială că aflarea acestor răspunsuri este importantă, însă cel mai util este dacă folosești web analytics în decizii de genul segmentare, promovare, optimizare sau previziuni. Important este să nu utilizezi web analytics doar de dragul cifrelor, ci în luarea deciziilor ulterioare.