Nu a trecut mult de când am scris despre triggerele de tipul Form Submission, că în Google Tag Manager a apărut un nou tip de trigger, numit Trigger Group. Cu ajutorul acestuia se pot pune reguli precum declanșarea unui tag numai după ce sunt îndeplinite condițiile din mai multe triggere. Dar noul tip de trigger aduce mult mai mult, pentru că introduce un nou mod de lucru în Tag Manager.
Citește tot articolul →Noutățile aduse de RStudio 1.2
RStudio este principalul IDE (Integrated Development Environment) pentru programare în limbajul R. Este mai mult decât un editor de cod, având multe funcționalități create special pentru lucrul cu R. Subiectul ne interesează pentru că R este un limbaj creat pentru modelare statistică și data science.
Citește tot articolul →Măsurarea formularelor cu GTM
Există site-uri pentru care completarea unui formular de către vizitatori este principalul obiectiv. Pot fi formulare de rezervare sau de comandă, formulare de contact sau formulare de abonare. În urmă cu aproximativ 4 ani am scris un articol despre acest gen de site-uri și obiectivele lor, astfel că în articolul curent voi aborda partea tehnică.
Măsurarea interacțiunilor cu formularele de pe site este suportată de Google Analytics și de Google Tag Manager. Iar la acestea se pricepe toată lumea, nu? 🙂
Citește tot articolul →Vizualizarea animată a datelor din analytics în R cu gganimate
În urmă cu un an scriam despre ggplot2, cel mai popular pachet pentru vizualizarea datelor cu limbajul R. Funcționalitățile acestuia pot fi extinse cu alte pachete, care funcționează ca niște extensii. Este și cazul gganimate, pachet care la începutul acestui an a fost publicat în CRAN, arhiva oficială de pachete pentru R.
În acest articol voi prezenta gganimate și voi trece printr-un studiu de caz în care voi importa date din analytics, le voi prelucra în R, le vom vizualiza cu ggplot2 și apoi voi anima vizualizarea cu gganimate, la finalul articolului fiind disponibil și codul sursă pentru toate aceste etape.
Citește tot articolul →Ghid configurare pentru GDPR
Numai cine nu a avut acces la internet în ultimul an nu a auzit de GDPR, reglementarea care le dă coșmaruri oamenilor de online și nu numai. Sorin Amzu s-a ocupat în ultimele luni de mai multe implementari de tag-uri conform noilor cerințe și în continuare ne explică ce trebuie să facem în Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads și Hotjar pentru a fi conformi cu noul regulament european. Citește tot articolul →