Ce mai e nou în Google Analytics 4

Am ajuns la publicarea articolului cu numărul 400 pe acest site. Nu s-a întâmplat peste noapte, ci în aproximativ 15 ani. Ca medie, numărul de articole publicate pe an este mic, pentru că este o activitate pe care o fac în timpul liber.

Pe de altă parte, îmi pare rău să văd că specialiștii nu mai publică articole. Sau în orice caz, nu o fac constant. Îmi amintesc primii ani, în care majoritatea specialiștilor aveau câte un blog personal și mai scriau și pe blogul agenției sau alte bloguri din industrie.

Mai mult, specialiștii interacționau, comentau la articolele scrise de ceilalți. Bun sau rău, aveai un feedback. Între timp, toate lucrurile acestea au dispărut…

Departe de mine gândul că eu aș fi singurul care scrie articole, însă am vrut să fac o listă cu site-urile din domeniu care publică cel puțin un articol la câteva săptămâni și mi-a fost foarte greu, pentru ca nu prea am găsit. Nu abandonez ideea, mai ales că în afara țării articolele încă sunt foarte importante. Dacă voi avea material local, voi reveni și cu postarea respectivă.

În prezent, chiar dacă feedback-ul oferit online este aproape inexistent, mă bucură de fiecare dată când cineva din industrie îmi spune că îmi citește articolele, cu atât mai mult dacă aud că acestea i-au fost și de folos.

Trecem peste gândurile mele și ce mi-aș dori eu. Hai să vedem, pe scurt, ce noutăți a adus Google Analytics săptămâna aceasta!

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Google Cloud Next 2024

Zilele acestea are loc Next ’24, conferința la care sunt anunțate noutățile anuale pentru Google Cloud.

Cele mai importante produse din Cloud, în special cele de data & analytics precum BigQuery, Vertex AI sau Looker și-au anunțat deja noutățile și le puteți citi în continuarea acestui articol. De asemenea, puteți citi și articolele mele după edițiile din 2022 și 2023.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Ce este Noteable și cum analizăm date cu acest instrument

În ultima perioadă, am căutat instrumentul potrivit pentru analiza datelor. Îmi doream un tool care, în primul rând, să proceseze rapid cod în Python și SQL, eventual și în R.

Așa am ajuns la Noteable, care este un data notebook. Poți să scrii cod pentru date, însă vine și cu alte funcționalități utile pentru o persoană care lucrează frecvent cu date, precum vizualizări de date, integrări cu AI, automatizări și lucru în echipă. Există chiar și un plugin pentru lucrul cu ChatGPT. Mai mult, totul se face într-o fereastră de browser.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Parametrii eCommerce Personalizați din Google Analytics 4 sunt acum și în BigQuery

Când s-a lansat Google Analytics 4, acesta avea mari lipsuri în zona de raportare (o parte dintre aceste lispuri încă există). Google a spus că îl putem folosi, pentru că avem toate datele în Google BigQuery.

Nici acest lucru nu era tocmai adevărat, și vedem acest lucru periodic, pe măsură ce Google anunță că a introdus noi dimensiuni și metrice pe care le putem accesa din BQ. De exemplu, în luna mai a acestui an au început să introducă detalii despre sursele de trafic și despre utilizatori.

În urmă cu câteva zile, au anunțat introducerea parametrilor definiți de utlizator în eCommerce. Detalii în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete:

Măsurarea campaniilor în iOS 17

Apple a lansat recent iOS 17, cel mai recent sistem de operare pentru iPhone. Acesta vine cu o funcționalitate numită Link Tracking Protection, care va face măsurarea campaniilor de publicitate digitală mai dificilă, dar nu imposibilă.

Link Tracking Protection va șterge anumiți parametri de tracking de la sfârșitul linkurilor care duc vizitatorii în paginile de destinație. Astfel, advertiserii nu vor mai avea informații despre ce au făcut persoanele care au venit din respectivele campanii. Printre parametrii care nu vor fi transmiși mai departe se numără și Google Click ID sau Facebook Click Identifier!

Dacă săptămâna trecută am scris despre Android și cum putem vedea instalările pe Google Play versus Huawei AppGallery, astăzi vom vedea ce trebuie făcut pentru a vedea rezultatele campaniilor pentru clienții care dețin Apple iPhone cu cel mai nou sistem de operare.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,