ID-ul de Analytics prin RegEx Table

Google Tag Manager se dezvoltă și asta se întâmplă în special spre zona de a face aceleași lucruri ca în trecut, dar mai simplu sau mai eficient. În urmă cu aproximativ un an lansau două noi tipuri de variablile: Lookup Table și RegEx Table. Acestea funcționează asemănător și înțelegerea uneia dintre ele va ajuta și la folosirea celeilalte, așa că mai jos o să dau un exemplu practic de implementare a tag-urilor de Google Analytics cu ajutorul RegEx Table.

Anul trecut remarcam variabila Google Analytics Settings din GTM. Aceasta poate fi folosită împreună cu cele amintite anterior, cum o să vedeți în continuare. Dar la implementări mai simple de tag-uri GA, ea poate fi și înlocuită de celelalte variabile, pentru că nu toată lumea folosește setările suplimentare din GA Settings.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Statistica A/B Testelor

Experimentele sunt un capitol important din statistică, cu aplicații în toate zonele research-ului. A/B Testing-ul este un tip popular de experimente, fiind aplicat și în zona de marketing sau product management. În marketingul online există instrumente care se ocupă de setarea și rularea A/B testelor, inclusiv de partea statistică a acestora. Totusi, această parte este puțin înteleasă și, din aceasta cauză, deseori apar erori în interpretarea rezultatelor.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Targetare Comportamentală în VWO

Luna septembrie pare a fi rezervată de cei de la Visual Website Optimizer (VWO) pentru update-urile majore la produs. După ce anul trecut au lansat Funnels, Heatmaps avansate, Recordins, Forms, Observations & Hypotheses, pentru a putea oferi un produs complet de optimizarea conversiilor, anul acesta au anunțat segmentarea vizitatorilor în funcție de comportamentul lor în site.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Noua raportare Cross-Device în Google Analytics

Google Analytics a avut, de-a lungul timpului, câteva încercări de a raporta cross-device. Limitările acestora, precum compatibilitatea doar cu anumite tipuri de site-uri și implementarea complexă, au făcut ca aceste rapoarte să nu fie utilizate. Mai recent, au încercat să lanseze un produs special, Google Attribution, dar se pare că au realizat la timp că nici acest produs nu ar avea succes la mase și vara aceasta au anunțat un nou grup de rapoarte Cross Device chiar în Google Analytics.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Ghid configurare pentru GDPR

Numai cine nu a avut acces la internet în ultimul an nu a auzit de GDPR, reglementarea care le dă coșmaruri oamenilor de online și nu numai. Sorin Amzu s-a ocupat în ultimele luni de mai multe implementari de tag-uri conform noilor cerințe și în continuare ne explică ce trebuie să facem în Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads și Hotjar pentru a fi conformi cu noul regulament european. Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,