Google Data Studio / Looker Studio a lansat recent două vizualizări noi pentru date:
- Sankey visualization
- Scorecard Sparkline
Ambele tipuri de vizualizări grafice au avantaje și dezavantaje, despre care voi scrie mai jos.
Sankey
Graficele de tip Sankey sunt folosite pentru a vizualiza volumele de date, în două sau mai multe intervale de timp.
Este o diagramă de flux în care lățimea săgeților este proporțională cu volumul reprezentat. Sunt reprezentate pentru a vizualiza transferurile în timp, precum și adăugările sau pierderile, dacă este cazul.
În Looker Studio, conectara datelor se face prin nodes, iar conexiunile dintre acestea sunt numite links.
Numele diagramei Sankey vine de la căpitanul irlandez Matthew Henry Phineas Riall Sankey. Acesta era un inginer militar, care le-a folosit pentru prima dată în 1898 pentru a arăta eficiența energiei într-un motor cu abur.
Deși vizualizările de tip Sankey seamănă cu Path Explorations din Google Analytics 4, din păcate, nu pot fi folosite în același fel, cel puțin nu în acest moment.
De altfel, în majoritatea cazurilor nu pot fi utilizate cu date din GA4. Graficul de mai sus ar fi una dintre puținele excepții care confirmă regula.
Detaliile pe care le avem la dispoziție la setarea unei vizualizări Sankey în Looker Studio:
- Dimension – categoriile de date pe care le vrem afișate la fiecare pas din grafic
- Weight metric – indică metrica pentru liniile dintre noduri; pentru a afișa acest grafic, avem nevoie de cel puțin o metrică pentru liniile dintre dimensiuni (]n majoritatea cazurilor, va fi doar o metrică)
- Row limit – este numărul maxim de înregistrări care pot fi incluse în vizualizare; putem alege între 50 și 5000
Sparkline
Data Studio a avut încă de la început Scorecards, cu scopul de a evidenția un număr. Mai exact, acest grafic de tip tabelă de marcaj afișează sumarul pentru o metrică.
Mai nou, un Scorecard are posibilitatea de a primi și un Sparkline. Acesta din urmă este un grafic liniar, care arată evoluția metricii în timp.
În imaginea de mai sus, în stânga vedem un Scorecard, iar în dreapta cu Scorecard cu Sparkline.
Pentru a crea un Sparkline, mergem într-un Scorecard deja creat, iar la secțiunea Sparkline din setări, adăugăm o dimensiune. Acestă dimensiune va fi de tipul dată calendaristică.
În secțiunea de Style, avem și acolo câteva opțiuni pentru vizualizare. Și pe acestea le găsim tot sub secțiunea Sparkline din acest tab.
Saneky și Sparkline sunt vizualizări cel puțin interesante. Inițial, Gogle Data Studio a fost interesat să reprezinte cât mai bine datele din Google Analytics și Google Ads, dar situația s-a schimbat între timp. Actualizările prezentate mai sus au o aplicare mai mică în zona de digital analytics, dar direcția lor este să facă Looker Studio util și pentru alte tipuri de date.