Atunci când te uiți într-un raport din Google Analytics, este posibil să vezi valori nedefinite, precum (not set), (other), Unassigned sau chiar un spațiu gol.
Atunci când încercăm să vedem un raport care conține o cantitate mare de date, foarte probabil că vom avea în acest raport și un rând numit (other). În acest articol, voi trece prin motivele pentru care apare această observație în rapoarte și ce am putea face ca aceasta să apară mai rar sau deloc.
Google Analytics limitează datele pe care le poate afișa într-un raport. Atunci când raportul nostru are mai multe rânduri decât limitele impuse pentru respectivul tabel, cele mai puțin importante rânduri vor fi înlocuite cu unul singur, celebrul (other). Acete rapoarte ne sunt semnalizate prin apariția semnului exclamării într-un triunghi portocaliu, după cum se poate vedea în imaginea de mai sus.
Cardinalitatea în Google Analytics
Cardinalitatea este o noțiune de matematică, prezentă și în analytics. A fost și în versiunile anterioare de Google Analytics și este și în ultima versiune.
În matematică, cardinalul reprezintă o generalizare a numerelor naturale folosite pentru măsurarea numerelor de elemente dintr-o mulțime. Acest număr de elemente se mai numește și cardinalitate.
Asemănător, numărul valorilor unice pentru o dimensiune se numesc cardinalitate în Google Analytics. Unele dimensiuni din analytics, care se referă la pagini sau la utilizatori, pot avea un număr mare de valori. Acestea pot fi de ordinul miiilor, zecilor de mii, sutelor de mii sau chiar milioane de valori.
Complexitatea raportului
Un raport standard ar trebui să aibă același număr de rânduri precum valorile dimensiunii afișate, după cum am scris mai sus. Dar într-un raport putem adăuga mai multe dimensiuni, ceea ce va crește si numărul observațiilor, adică al rândurilor care ar trebui afișate în raport.
Să ne gândim că avem un raport care afișează sursele de trafic. inițial, avem dimensiunea Session source / medium, care la un site obișnuit ar putea avea zeci sau sute de rânduri de afișat. La acest raport, putem adăuga o altă dimensiune, precum Session campaign, pentru a vedea cum a performat fiecare campanie, în fiecare sursă de trafic. O campanie numită „Black friday 2022” va apărea cu câte un rând pentru toate sursele pe care a rulat (de exemplu google / cpc, facebook / cpc, email / newsletter, email / tranzactional, criteo / cpm, push / all, push / dimineata etc). Același lucru se întâmplă pentru toate cmpaniile care au adus trafic, deci raportul va fi mult mai mare decât a fost inițial.
Ce putem face pentru a nu avea (other) în rapoarte
Am observat mai sus că un număr mare de rânduri va duce, inevitabil, la apariția de (other). Evident, principala grijă ar fi să încercăm să ținem cât mai jos acest număr în rapoarte și de fiecare dată să extragem doar datele care ne interesează în acel moment, adică nu să facem un raport pentru toată lumea, gândindu-ne că pe alții i-ar putea interesa să vadă și alte dimensiuni.
Alte lucruri pe care le putem face:
- folosește rapoarte standard – acestea folosesc tabele agregate, care vor reduce mult posibilitatea de a vedea linia numită (other)
- folosește dimensiuni predefinite – când avem de ales dintr-o dimensiune care exista de la început în analytics și una personalizată (custom dimension), cele predefinite vor afișa mai multe rânduri fără (other)
- afișează un număr mic de dimensiuni – cum scriam mai sus, mai bine facem mai multe rapoarte care să ne răspundă la câte o întrebare, decât un raport care teoretic ar răspunde la mai multe întrebări, dar care va ascunde multe date sub observația (other)
- limitează colectarea datelor cu cardinalitate mare – atunci când ne așteptăm ca o dimensiune să aibă un număr mare de valori unice, se recomandă să nu creăm o dimensiune, ci doar un parametru dintr-un eveniment
- folosește rapoarte personalizate (Explorations) – în acest caz, nu ar trebui sa avem problema cu (other), dar și aceste rapoarte afișează un număr limitat de rânduri pe o pagină, așa că ar fi bine să respectăm și în acest caz regulile scrise mai sus
- ca întotdeauna, soluțiile plătite de la Google sunt o soluție: Google Analytics 360 va afișa mai rar (other), dar sunt șanse mari să apară atunci când punem mai multe dimensiuni
- o altă soluție plătită este Google Cloud, unde pe lângă cost, va fi nevoie și de persoane tehnice care știu să folosească aceste soluții (BigQuery și celelalte produse din Google Cloud, precum și alte produse care funcționează împreună cu acestea)
Google Analytics 4 are mai multe limitări în afișarea datelor. Despre o parte dintre ele am scris deja și am pus link-uri în articol, despre altele voi scrie în viitor. Să nu uităm nici de limitele impuse la exportarea datelor din GA4. Mare atenșie, pentru că datele afișate parțial sau eșantionat pot afecta deciziile care sunt luate pe baza acestora.