Ultima versiune de Analytics de la Google este departe de a fi gata, dar echipa de acolo se grăbește cu lansarea de noi funcționalități, mai ales că în câteva luni Google Analytics 4 va fi singurul produs de digital analytics oferit de Google.
Recent, au fost introduse metrice care sunt noi în Google Analytics 4, dar pe care le-am avut și în Universal Analytics. Acestea evaluează comportamentul vizitatorilor la nivelul sesiunilor.
Durata medie a vizitei
Prima metrică reintrodusă este Average session duration și reprezintă durata medie a unei sesiuni (vizite) realizate de utilizator, exprimată în secunde.
Asta spune definiția, pentru că, în practică, am văzut că în interfața de analytics sunt afișate minute și secunde, iar la exportul datelor sunt afișate, într-adevăr, numai secunde.
În versiunile mai vechi de Google Analytics, găsiți acest indicator trecut drept Avg. Session Duration.
Vizualizări într-o vizită
Al doilea indicator introdus recent în Google Analytics 4 se numește Views per session și reprezintă numărul de pagini și / sau ecrane (screens) vizualizate din aplicație (web sau apțicație mobilă).
Pentru persoanele familiarizate cu GA4, acest indicator se calculează adunând evenimentele de screen_view
și cele de page_view
, iar aceast total se împarte apoi la numărul de Sessions, care se calculează folosind evenimentul session_start
și parametrii săi ga_session_id
și ga_session_number
.
În versiunile anterioare, acest indicator se numea Pages / Session.
Views per session nu trebuie confundat cu o altă metrică asemănătoare, numită Sessions per user 😉
Iată cum erau prezentate aceste date într-un raport standard din Universal Analytics (versiunea anterioară de GA):
În cea mai recentă versiune, adică Google Analytics 4, noile metrice pot fi adăugate în rapoartele personalizate (Explorations), așa cum se poate vedea în imaginea de la începutul articolului.
Average session duration și Views per session pot fi adăgate din lista de Metrics și la personalizarea rapoartelor standard.
Dacă în acest moment nu vă apar în amebele locuri (de exemplu, pot apărea momentan doar la Explore), estimez că în câteva zile vor fi disponibile în toate conturile, atât la rapoarte customizate, cât și la editarea rapoartelor standard. La fel s-a întămplat în trecut și cu alți indicatori pe care GA4 i-a introdus recent în interfață, precum Bounce Rate, Conversion Rate sau indicatorii pentru dată și oră.