În urmă cu exact 12 ani publicam primul meu articol pe acest site. În prezent, am ajuns la 322 de articole, aceasta fiind a zecea postare din 2021.
La final de an, vom trece prin conectorii de date adăugați sau actualizați anul acesta în Google Data Studio. Pe listă avem Amazon Redshift, Microsoft SQL Server 2017, MySQL 8, PostgreSQL și o listă mai lungă de produse Google, printre care Analytics, Ads, Maps sau Display & Video 360.
Conectori noi
În primul rând, Google extinde Data Studio și spre surse de date din afara ecosistemului său, mergând spre:
- Amazon Redshift
- Microsoft SQL Server 2017
Ambii conectori de date au fost lansați spre finalul acestui an și sunt în stadiu beta. Semnalul transmis de Google este că vrea să facă Data Studio disponibil pentru toate sursele majore de date.
SQL
Un alt conector nou lansat este cel de MySQL 8. Data Studio intră în normalitate pentru că a avut de la început conector de MySQL, dar suporta versiuni mai vechi.
Pe aceeași listă este și PostgreSQL, pentru care conectorul a fost actualizat pentru a trece peste diverse bug-uri. Dacă ați încercat să lucrați cu funcțiile CONTAINS_TEXT, STARTS_WITH, ENDS_WITH, COUNT_DISTINCT sau REGEXP_MATCH pentru PostgreSQL, ați putea încerca din nou.
Google BigQuery
Rămânem în zona de Cloud, dar cu produsul de la Google. La rândul său, acest conector a primit câteva optimizări:
- Parametrii SQL mai buni pentru BiqQuery – orice parametru SQL poate fi folosit acum, fără să mai conteze unde a fost acesta creat
- Introducerea manuală pentru baze de data și tabeluri în conectorul BigQuery, utilă atunci când lista lor este lungă
- Câmpurile GEOGRAPHY pot fi văzute direct în graficele Google Maps, inclusiv ca baloane (bubbles). Anterior, datele trebuiau întâi convertite ca latitudine și longitudine
Google Maps
Dacă am ajuns la hărțile de la Google, să continuăm cu acestea. Nu este un conector per se, dar este un alt produs care se integrează bine cu Data Studio și care anul acesta a primit câteva noutăți importante:
- Focalizare automată pe o zonă mai mică din hartă, dacă acolo sunt toate punctele de interes
- A fost adăugată Country subdivsion (2nd level), care înlocuiește Region; au fost simplificate tipurile de date pentru geolocație, același indicator apărând dacă îi scrii numele, codul ISO în 2 sau în 3 litere, precum și codul din 3 cifre
- Google Maps poate fi inclus și în rapoartele inserate în alte pagini (embedded); pot fi incluse gratuit până la 30.000 de încărcări din hartă, pentru mai mult fiind nevoie de o plată la Maps
- Limitele pentru Google Maps au fost și ele mărite până la 100.000 de valori pentru latitudine și longitudine, iar pentru BigQuery acestea merg până la 1.000.000
Google Search Console
Săptămâna trecută scriam că Search Console a fost integrat cu Google Analytics 4. Tot anul acesta, el a devenit conector și pentru Data Studio.
Google Ad Manager
În schimb, Google Ad Manager era și înainte un conector. dar acum avem la dispoziție mai multe câmpuri noi din acesta:
- Line item ID
- Order ID
- Creative ID
- Ad unit ID (top level)
- Placement ID
- Country ID
- City ID
- Master and Companion creative ID
- App ID
Google Ads
În cazul conturilor manager (MCC), conturile aflate în diferite monede pot fi convertite în aceeași monedă. În acest sens, opțiunea Converted Currency va face tranziția, folosind cursul valutar mediu al lunii.
Din acest motiv, tranzacțiile pe mai puțin de o lună s-ar putea să nu fie tocmai corecte. Conversiile nu vor funcționa cu grafice setate pe All time și nici pentru tranzacții mai vechi de luna mai din 2003.
Display & Video 360
Și acest conector a primit câteva dimensiuni noi, pe care le vedeți mai jos:
- Budget Segment Name
- Budget Segment Start Date
- Budget Segment End Date
- Budget Segment Pacing Percentage
- Budget Segment Budget
- Line Item Start Date
- Line Item End Date
- Line Item Budget
- Line Item Pacing Percentage
- Insertion Order Goal Type
- Insertion Order Goal Value
- Percentage from Current IO Goal
- Budget Type (Segment)
Google Analytics 4
Conectorul pentru cea mai recentă versiune de Google Analytics a primit câteva actualizări importante în anul 2021.
Surse de trafic
De la începutul anului, avem câmpuri noi la sursele de trafic:
- Session Google Ads ad group ID
- Session default channel grouping
- Session medium
- Session campaign
- Session source
- User Google Ads ad group ID
- User Google Ads ad group name
- User Google Ads ad network type
- User medium
- User campaign
- User source
Conversii bazate pe campanii
Lista de mai sus a fost extinsă, cu următoarele câmpuri pentru care putem vedea conversii și în Data Studio:
- Campaign ID
- Campaign
- Google Ads account name
- Google Ads ad group ID
- Google Ads ad group name
- Google Ads ad network type
- Medium
- Source
- Traffic origin
GA4 Insights
În Google Analytics 4 avem Automated insights, care pot fi acum importate și în rapoartele din Data Studio.
Ecommerce
Câmpurile de Ecommerce din Google Analytics 4 au fost recent integrate în Data Studio. Iată lista acestora:
- Item brand
- Item category
- Item category 2
- Item category 3
- Item category 4
- Item category 5
- Item ID
- Item name
- Item list ID
- Item list name
- Item promotion creative name
- Item promotion ID
- Item promotion Name
- Order coupon
- Transaction ID
- Add-to-carts
- Checkouts
- Ecommerce purchases
- Item purchase quantity
- Item revenue
- Item list clicks
- Item list click through rate
- Item list views
- Item promotion clicks
- Item promotion click through rate
- Item promotion views
- Item views
- Cart-to-view rate
- Purchase-to-view rate
- Total purchasers
- First time purchasers
Dacă ați încercat să folosiți câmpurile din articolul de mai sus și nu le aveați, încercați o actualizare a surselor de trafic din rapoarte.