Săptămâna aceasta a apărut și raportul de trafic pe canale predefinite în noul Google Analytics. Acesta este diferit de raportul omonim din Universal Analytics.
Vedem că apar canale noi de trafic, precum și modificări la canalele existente și în versiunea anterioară de analytics. Mai jos, o să vedem cum se clasifică fiecare dintre acestea după sursă și modalitate (în engleză, source & medium).
Surse noi de trafic
Google este darnic aici și vine cu nu mai puțin de 10 surse de trafic care nu au existat până acum în Channels! Fiecare dintre acestea va fi detaliat în continuare.
Organic shopping
Este traficul la care sursa este un site de shopping sau la care modalitatea conține cuvântul „shop”, chiar și când acesta este o parte din altceva (deci inclusiv „shopping”).
Paid Shopping
În primul rând, trebuie să avem la sursă un site de shopping sau campania să conțină „shop”. Apoi, este obligatoriu ca la modalitate să conțină „ppc” sau lucruri care conțin „paid” sau „cp” (cum ar fi cpc sau cpa).
Organic Video
Este foarte interesantă diferențierea canalelor video de toate celelalte. Pentru a intra în acest canal, sursa trebuie să fie unul dintre canalele video (de exemplu, YouTube) sau modalitatea trebuie să conțină „video”.
Paid Video
Apare numai atunci când traficul este din Google Ads, iar rețeaua este „YouTube Search” sau „YouTube Videos”.
Așadar, este un canal pentru care este suficient să fie legate conturile de Google Analytics și Google Ads. Restul va face singur.
Audio
Un alt lucru interesant este despărțirea canalului audio, probabil datorită podcasturilor. Condiția aici este ca modalitatea să fie exact „audio”.
SMS
Un alt canal nou și cel puțin interesant. Și aici, condiția este ca mediul să fie „sms”. Traficul pe astfel de canale nu va mai apărea la Referrals sau la Direct, după cum era etichetat în campaniile anterioare.
Mobile Push Notifications
De multe ori, este un canal propriu. Aplicația mobilă își trimite singură trafic. Condițiile aici sunt ca la sursă să existe „push” sau la modalitate să conțină „mobile” sau „notification”.
Atenție la alte surse de trafic, precum campanii mobile, care ar putea apărea, din greșeală, tot la Push Notifications!
Paid Social
Este traficul plătit de pe site-uri din social media. Astfel, este nevoie ca sursa să fie un site de social media, dar și ca modalitatea să conțină „ppc”, „cp” sau „paid”.
Paid Other
Este traficul la care mediul este „ppc”, sau conține orice dintre „paid” sau „cp” (de exemplu, cpa), dar care nu au intrat la alte surse Paid.
Poate fi folosit drept canalul pentru alte surse de trafic, cum multe din celelalte se referă numai la Google…
Unassigned
Este traficul pentru care nu s-au găsit reguli să existe într-o altă categorie. Acest canal este diferit de (other) și este foarte posibil să le vedeți pe amândouă în același timp în rapoarte.
Alte modificări în GA4
YouTube la Video
Am vorbit, așadar, de apariția canalelor video (Organic Video & Paid Video). Cum era de așteptat, YouTube se mută de la Social la canalele noi.
CPA și CPV
Cele două tipuri de campanii apar de acum înainte în zonele de paid, ca fel ca și PPC (CPC). Aceste canale sunt:
- Paid Search
- Paid Social
- Paid Shopping
- Paid Video
- Paid Other
Display extins
Pe lângă canalele de mai sus, avem pentru advertising și canalul Display. Acesta va fi extins, incluzând de acum și modalitățile „expandable” și „interstitial”.
În Display rămâne doar traficul din Google Ads, din păcate. Mi-ar fi plăcut să fi văzut aici mai multe surse de trafic și nu cred că ar fi fost complicat.
Organic Social vs Organic Search
Apariția canalului Organic Social face ca modalitățile denumite „social” să fie incluse de acum înainte aici, și nu în Organic Search. Schimbarea are sens, pentru că în SEO nu trebuie incluse UTM-uri de campanii.
Alte canale în Default Channels Grouping
Rămân nemodificate, sau cu puține modificări față de versiunea anterioară, canalele:
- Paid Search – traficul din motoare de căutare adus de Google Ads
- Organic Social – anterior s-a numit doar Social; sursa trebuie să fie un site de social media sau modalitatea să fie una dintre: „social”, „social-network”, social-media”, „sm”, „social network”, social media”
- Direct – traficul direct, dar poate fi și alt trafic căruia nu îi cunoaște sursele
- Referral – rămâne ca până acum, dar fără traficul inclus în noile canale, precum Audio, SMS sau Mobile Push Notifications
- Email – trebuie să aibă „email”, „e-mail”, „e_mail” sau „e mail”, indiferent dacă la mediu sau la sursă
- (Other) – aproximativ la fel ca înainte, având în vedere că acum a apărut și Unassigned. Pentru (Other) pot rămâne sursele pentru care Google Analytics este limitat să le analizeze
Google Analytics 4 vine cu optimizări foarte interesante la canale precum Video, Social, Shopping, SMS sau Push.
Pentru comparație, puteți să vedeți și canalele prestabilite din Universal Analytics.