Despre Google Optimize am scris în vară, atunci când au lansat funcționalitatea pentru teste pe pagini diferite din site, foarte utilă în perioadele cu promoții.

Pe acest final pe an, au fost lansate alte 2 noutăți importante la același produs: reguli pe baza campaniilor (UTM-urilor pentru Google Analytics) și o nouă versiune pentru rapoarte. Le voi detalia pe ambele mai jos.

Variații pe baza campaniilor

În lista lungă cu tipuri de reguli în funcție de care putem alege audiențele pentru variațiile din teste și pentru personalizări sunt introduse și regulile pe baza parametrilor UTM, folosiți în campaniile de marketing online, dar nu numai.

Google Optimize este integrat de mult timp cu campaniile de Google Ads, dar de acum va fi integrat cu toate tipurile de campanii care folosesc tagging-ul UTM. Astfel, dacă vom crea o campanie cu utm_campaign=crăciun2019 pe diverse canale, vom putea rula un test doar pe cei care vin din această campanie, indiferent de sursa media.

Un utilizator inclus într-un un astfel de experiment va vedea aceeași versiune a paginii timp de 24 de ore de la ultima sa vizită începută dintr-o campanie cu parametrul selectat. Dacă între timp vine cu alt UTM, nu va mai vedea pagina sau paginile din test.

Google anunță că această regulă este deja disponibilă în conturi, dar la mine încă nu a apărut. Până când o vom găsi în conturi, putem folosi un tip existent de reguli, Query Parameter. Aceastea sunt asemănătoare, dar fiecare dintre ele are avantaje și dezavantaje, deci va fi mai bine atunci când fiecare utilizator va avea ocazia să își aleagă dintre UTM Parameter, Query Parameter sau Google Ads.

Rapoarte refăcute

Accesând un test care s-a terminat sau care încă rulează, vom vedea în colțul din dreapta sus un buton cu textul Try updated reporting. Acesta duce la nou lansatele rapoarte. Opusul său este butonul Return to classic reporting, prin care putem reveni oricând la versiunea anterioară de rapoarte.

Ce e nou în rapoarte

Principalul update la raportare este că acum, imediat lângă datele din Google Optimize, avem și datele din Google Analytics, mai exact sesiuni, conversii și rata de conversie dintre cele două. Este o optimizare majoră a experienței utilizatorului de Google Optimize să vadă în același tabel datele de analytics și de testare / personalizare.

Integrarea între cele două nu se oprește aici. Lângă fiecare variantă folosită în Optimize, avem și opțiunea de a crea din aceasta un segment în Analytics.

O altă opțiune este aceea de a schimba tipul conversiei în rapoarte. Împreună cu cele de mai sus, aceasta devine mai puternică.

În noile rapoarte au fost adăugate și alte lucruri mici, dar utile, precum informații despre date (și explicații despre diferențele dintre datele din Analytics și Optimize) sau indicații mai clare despre ce acțiune ar trebui să ia utilizatorul privind testul.

În concluzie

Și de data asta trebuie să spun că lucrurile lansate sunt absolut normale. Audiență pe baza sistemului de tagging al campaniilor de la Google? Aveau și până acum toate instrumentele de testare… mai puțin cel de la Google.

Optimizările aduse la interfață sunt foarte utile utilizatorilor, dar mai ales celor care acum sunt la început cu Google Optimize.

Etichete: ,