Săptămâna aceasta am primit un email de la o agenție globală (din afara României) despre un mic update în Google Display & Video 360. Pentru că este perioadă de concedii și suntem mai relaxați, împărtășesc cu voi această știre.
Pentru cine nu știe, Display & Video 360 se numește în prezent produsul pe care îl știam anterior ca DoubleClick Bid Manager. Pentru context, Google prezintă acum produsele sale premium pentru marketing, adică fostele suite DoubleClick și Analytics Premium, într-un pachet comun, numit Google Marketing Platform.
Revenind la știre, Google întărește siguranța brandurilor care se promovează prin Display & Video 360 adăugând o nouă categorie de conținut sensibil – conținutul șocant. Acesta este definit ca orice conținut care poate provoca șoc sau îngrijorare, iar ca exemple sunt oferite știrile violente, știrile senzaționale (aici intră și anumite campanii de PR!) sau umorul legat de… toalete. Definiția, deloc strictă, va permite excluderea unor pagini web foarte variate, care erau greu de inclus până acum într-o categorie.
DV360 a ajuns la 17 categorii de conținut sensibil, pe care advertiserii le pot exclude din campaniile proprii. De notat că este nevoie de acțiunea celor care administrează campaniile pentru a exclude aceste categorii din campanii, deci acest lucru nu se întâmplă automat. Printre aceste categorii regăsim conținut pentru adulți, discriminare, download de fișiere audio / video, arme, jocuri de noroc, blasfemie și profanare, droguri, alcool, tutun (inclusiv acesorii, precum scrumiere), politică, religie, tragedii, accidente de transport și cam orice subiect sensibil social sau care provoacă dezbateri aprinse.
Observăm că lista opțiunilor oferite spre excludere este cuprinzătoare și lasă loc pentru Google să excludă multe pagini web de la monetizarea prin publicitate. Nu este de mirare, având în vedere scandalurile care au avut loc în ultimii ani privind protecția brandurilor de la apariția lângă conținut deranjant, în special în cazul conținutului produs sau publicat de utilizatori (în special în social media).
Mi-ar plăcea să avem aceleași opțiuni în toate rețelele de publicitate online. În prezent, nu le avem nici în toate rețelele din curtea Google (mă gândesc la Display Network și YouTube), filtrul Display & Video 360 fiind accesibil doar advertiserilor foarte mari. Este adevărat că în ultimii pași s-au făcut pași în această direcție. Un exemplu: în Google Ads a apărut un tab special cu setări la nivel de cont, de unde putem exclude ușor conținutul sensibil din toate campaniile o dată, dar acolo avem doar 5 categorii de conținut, dintre care 3 sunt în stadiu beta, inclusiv cea pentru conținut șocant.
Cu toate site-urile sociale care permit oricum să publice conținut și să devină viral, nu vom avea niciodată protecție perfectă împotriva conținutului sensibil, dar este important să știm dacă numărul afișărilor pe aceste pagini este foarte mic și este ținut sub control la nivel de ad network.