DoubleClick oferă servicii de digital ad serving pentru vânzători (publisheri), cumpărători (advertiseri, agenții) și rețele de publicitate. A fost înființat în 1996, listat pe NASDAQ în 1998, unit cu Abacus Direct în 1999, achiziționat de Hellman & Friedman în 2005 (care apoi a vândut Abacus Direct) și în final achiziționat de Google în 2007.

În acest articol o să tratez soluțiile DoubleClick pentru cei care cumpără publicitate online (buy side). Acestea, împreună cu Google Analytics Premium, sunt vândute de Google drept DoubleClick Digital Marketing, o soluție premium pentru mari advertiseri și agenții. Sunt unul dintre primii utilizatori din România, iar în rândurile de mai jos, pe care tot amân să le scriu de peste un an, voi încerca să clarific lucrurile pentru toată lumea. Chiar dacă în acest moment numărul clienților locali este foarte redus, echipa regională de account management având un număr limitat de clienți pe care îi poate servi, cred că situația se va schimba simțitor în perioada următoare (aș zice că în mai puțin de 2 ani va fi folosit de majoritatea clienților mari de PPC).

Produse DoubleClick pentru advertiseri

bid-strategies

DoubleClick Search

Așa cum se poate intui din numele său, DS ajută la managementul campaniilor de search, din diferite rețele (precum Google AdWords, Bing Ads). Principala sa funcționalitate sunt strategiile de licitare, mai multe și fiecare dintre ele având mai multe opțiuni față de cele existente în AdWords. Lucrurile devin cu adevărat interesante când se aplică reguli. Cu ajutorul acestora, se ajunge la mulțimi de cuvinte cheie, cărora li se aplică diverse strategii de licitare, precum și condițiile în care un keyword poate trece în altă mulțime. Astfel, se recomandă recurgerea concomitentă la strategii diferite, cu obiective diferite.

Un alt avantaj este reprezentat de posibilitatea de a adăuga coloane cu indicatori personalizați, fiind foarte util să vezi indicatorii importanți în același loc din care optimizezi.

DoubleClick Bid Manager

Este soluția DSP (demand-side platform) a Google. Concret, prin aceasta licitezi pentru spații de display advertising în sistem RTB (real-time bidding), în majoritatea rețelelor de publicitate globale (inclusiv Yahoo! sau Facebook).

Permite și administrarea spațiilor achiziționate altfel decât prin RTB, de exemplu în sistem de rezervare sau de înțelegeri preferențiale și funcționează cu ad exchanges.

DoubleClick Campaign Manager

Este un sistem de 3rd party ad serving. I se spune și „inima sistemului DoubleClick”, pentru că stă la baza celorlalte produse. DCM permite raportare pentru campanii, prioritizarea bannerelor în funcție de diverse criterii, retargetare avansată sau chiar crearea bannerelor dinamice, pe baza unui fișier cu produsele. Acest produs colectează informații despre utilizator, pentru ca apoi să poată fi targetat precis (prin search sau display) în funcție de acțiunile realizate.

DoubleClick Studio

Este produsul creativ al suitei DC. Acest instrument creează reclame rich media. Pot fi create bannere cu opțiuni avansate, de exemplu cu landing page-uri multiple. Pe lângă creație, include și managementul creativelor (inclusiv testarea lor) și inserarea lor în campanii.

Instrumente

doubleclick-digital-marketing

Probabil că numele oficial este diferit. În această secțiune, voi descrie alte produse DoubleClick, care lucrează împreună cu cele de mai sus, pentru campanii complexe.

Audience Manager

Este un sistem de data management. Pentru cei care fac campanii pay-per-click, este asemănător cu spațiul din care administrează listele de retargeting. Desigur, mult mai avansat 🙂

Poate să importe cookies despre utilizatori din alte sisteme sau să exporte. De asemenea, permite licitarea într-o piață globală pentru astfel de liste. Publisherii pot genera venituri suplimentare punând la dispoziția advertiserilor liste relevante de utilizatori.

Floodlight Tags

Sunt tag-urile de tracking ale sistemului DoubleClick. Principalul avantaj îl reprezintă statisticile în timp real (lucru care lipsește din AdWords sau versiunea gratuită de Analytics). De regulă, se instalează astfel de tag-uri pentru un număr variat de acțiuni în site (precum Vizualizare produs, Vizualizare detalii, Adăugare în coș etc.), după care campaniile pot avea obiective care să combine informațiile din mai multe tag-uri.

Datorită posibilităților avansate de tracking, îl consider instrumentul de analytics din sistemul DoubleClick.

Channel Intelligence

La începutul lui 2013, Google a achiziționat Channel Intelligence, un furnizor de tehnologie pentru vânzări online. Printre soluțiile sale se afla și una de recomandări produse. Aceasta a fost integrată în DoubleClick pentru management avansat de feed-uri de produse și recomandări personalizate.

Influence Channel

Produsele DoubleClick vin și cu alte instrumente care să susțină produsele de bază. De exemplu, Forecast pentru rezultatele strategiilor de licitare sau Influence Channel pentru a estima cum un canal de publicitate influențează rezultatele pentru un altul (de exemplu, search & display).

Ce urmează în DoubleClick

Se poate observa că suita DoubleClick cuprinde instrumente pentru managementul complet al campaniilor online. Există o singură excepție: social media. Mă aștept ca și acest gol să fie umplut, mai ales că Google a achiziționat și companii care dețin tehnologie pentru managementul campaniilor în social media. Cea mai vizibilă dintre acestea a fost WildFire, iar săptămâna aceasta au achiziționat Toro, care se ocupă de promovarea aplicațiilor pe Facebook. Așadar, cred că la un moment dat vom avea un produs DoubleClick Social Media.

Etichete: , , , ,