Primăvara se anunță update-urile majore la produsele Adobe pentru marketing, analytics și commerce. Ca o recapitulare, în 2016 făceau primii pași serioși spre cross-device și testare asistată de AI, în 2017 lansau Adobe Advertising Cloud, precum și Sensei – platforma de AI, iar în Analytics lansau People Metric, după care, în 2018 au lansat Adobe Launch, un instrument de tag management din „generația următoare” (primul lor produs de tag management a fost lansat în 2011).
În ultimul an, Adobe a lărgit suita de produse achiziționând Marketo, o companie de automatizări pentru marketing focusată pe B2B cu 5000 de clienți, dar și Magento, platforma de ecommerce lider de piață.
Pentru a se diferenția de alți competitori din zone ca analytics sau ecommerce, Adobe investește mult în zona de personalizare a experiențelor. Să vedem cum arată în prezent suita lor de produse:
Așadar, produsele sunt grupate în 4 categorii:
- Advertising Cloud – lider de piață pe zona de cross-channel advertising (deci campanii în mai multe medii, în special online + TV), cu funcționalități complete pentru planificarea, cumpărarea, măsurarea și optimizarea bugetului media
- Analytics Cloud – cel care oferă insight-uri și creează audiențele cross-device, folosite atât în ads, cât și în personalizarea experienței în aplicații
- Marketing Cloud – grupează instrumentele pentru optimizarea conținutului, experiențelor și traseului utilizatorilor
- Commerce Cloud – cum scriam mai sus, nou introdus în oferta Adobe, începe de la vânzări de $155 miliarde prin platforma Magento… deloc rău
Adobe declară că abordarea sa este una AI first, cu platforma Sensei integrată din ce în ce mai mult în toate cele de mai sus, la fel ca și Experience Platform.
Adobe Analytics în 2019
Cele mai importante noutăți aduse anul acesta la platforma Adobe Analytics Cloud sunt:
- View-Through Data (nu numai Click-Through, ca până acum) – putem vedea comportamentul celor care au văzut o reclamă, chiar dacă nu au dat click, și chiar putem segmenta pentru a activa ulterior exact această audiență
- Activarea audiențelor în funcție de diverse acțiuni din site, precum vizualizarea unui clip sau calcularea prețului, precum și utilizarea de la punctul anterior
- În cursul acestui an, toate aceste audiențe noi vor fi disponibile în platforma Experience, pentru a fi folosite și în alte momente din traseul utilizatorilor
- Adobe declară că toate Customer Data Platforms erau doar niște agregatoare de date, până acum, când au făcut din Audience Manager primul Data Management Platform focusat pe activarea audiențelor în timp real
- Attribution IQ este unul dintre noile servicii Sensei disponibile în Analytics și ajută la înțelegerea mai bună a performanței pentru reclame și pentru celelalte acțiuni de marketing
- alt serviciu nou în Analytics de la Sensei este Trait Recommendations, cu ajutorul căruia sunt create automat segmente de utilizatori despre care se laudă că ar fi foarte perfomante
- ca și anul trecut, și anul acesta este o anunțată o legătură (și mai) strânsă între Advertising Cloud și Analytics Cloud, pentru a evalua mai bine campaniile media, dar și comportamentul omnichannel
Adobe Experience în 2019
Merită trecute în revistă câteva noutăți anunțate și de celelalte produse din suita Experience:
- a fost anunțată extinderea parteneriatului dintre Adobe și Microsoft, mai exact între produsele Marketo și LinkedIn, care au creat o nouă experiență pentru vânzările B2B (account buying teams), mai ales că ei consideră că, în online, de multe ori comunicăm atât B2B, cât și B2C, trend pe care ei l-au numit B2E (de la end-to-end)
- Adobe Target poate fi folosit pentru a edita acum și site-uri mobile sau aplicații mobile, fără programare și fără a urca o nouă versiune în magazinele de aplicații
- Adobe Commerce Cloud are acces la catalogul de produse, creând astfel foarte simplu noi materiale de marketing (de exemplu, pagini de ofertă); din aceeași interfață, acestea pot fi publicate imediat pe site-uri, aplicații, chat bot, conturi de social media etc.
- Visual search & audio search sunt alte super experiențe oferite de Adobe pt retaileri; practic, vezi pe cineva o haină care îți place, îi faci poză și aplicația îți arată de unde o poți cumpăra
Ca o curiozitate de final, imaginea de la începutul articolului este un dashboard intern al Adobe, creat cu ajutorul Adobe Experience Platform, însă vizualizarea este realizată în Microsoft Power BI 🙂