Gruparea conținutului este o funcționalitate majoră apărută anul acesta în Google Analytics. De la început trebuie clarificat că gruparea de conținut este diferită de dimensiunile / variabilele customizate, deși funcționează asemănător. Mai jos o sa vedem asemănări și diferențe, precum și când trebuie folosită fiecare dintre acestea.

Într-un profil de GA avem la dispoziție 5 grupări, dar fiecare grupare poate conține un număr nelimitat de grupuri. Altfel spus, grupările sunt un fel de categorii pentru grupurile alese. La rândul lor, grupurile conțin pagini. Este important de știut că o pagină poate fi într-un singur grup la un moment dat.

Implementarea

Pentru fiecare grupare trebuie adăugată câte o linie de cod în trackingul paginilor.

Pentru Universal Analytics, aceasta este de forma:

ga(‘set’, ‘contentGroup1’, ‘numele grupului);

Pentru Google Analytics clasic:

_gaq.push([‘_setPageGroup’, 1, numele grupului’]);

În ambele cazuri, cifra 1 reprezintă poziția grupului (dintre cele 5 disponibile), iar numele grupului se personalizează după nevoile propriului site.

Gruparea prin personalizarea codului este cea mai flexibilă, însă pot fi folosite și grupări după titlul sau URL-ul paginii. Aceste reguli se setează în zona de administrare din Google Analytics și nu mai este nevoie de modificări aduse codului. Și pentru setarea din interfață există două variante, diferența între ele fiind că cea bazată pe reguli permite și personalizarea numelor pentru grupuri.

Pentru fiecare dintre aceste tipuri de implementare există avantaje și dezavantaje. Desigur, setarea din interfață este mai simplă, dar ea are nevoie să segmenteze după date deja existente în analytics, pe când setarea bazată pe cod poate folosi și criterii avansate pentru segmentare.

Gruparea se face secvențial, deci este foarte importantă ordinea regulilor. Cum o pagină ar putea să se regăsească în reguli pentru diverse grupuri și este alocată primei potriviri, este recomandat să începem cu regulile specifice și să terminăm cu cele generale.

Raportarea

grupari

Aici intervine principala diferență față de dimensiunile sau variabilele customizate. Nu există rapoarte specifice pentru Content grouping în Google Analytics. Acestea apar ca noi dimensiuni în rapoartele existente. Așdar, putem avea până la 5 dimensiuni noi, câte una pentur fiecare content grouping folosit. Pe baza grupărilor de conținut pot fi create și rapoarte personalizate.

O altă diferență majoră este că grupările de conținut sunt indicatori măsurați la nivel de afișare. Astfel, pot fi folosite pentru a afla afișări pe tipuri de pagini, tipuri de produse din magazinul online sau tipuri de articole publicate, spre deosebire de dimensiunile customizate care sunt gândite în principal pentru a segmenta vizitatorii. În acest fel, Google Analytics umple un gol lăsat de situațiile în care nu puteau fi folosite dimensiunile customizate. Grupările de conținut pot segmenta mai mult în adâncime. De exemplu, în ecommerce pot fi făcute clasificări după popularitatea atributelor pe care le prezintă produsele.

Așa cum am arătat mai sus, content grouping funcționează diferit față de alte metode de segmentare din Google Analytics, precum advanced segments sau custom dimensions, deci este normal să returneze rezultate diferite.

Etichete: , , ,