Google Analytics ne-a obișnuit cu un număr mare de update-uri în fiecare an. Poți consulta listele cu noi funcționalități din 2013, 2012, 2011, 2010 și 2009. Ultimul an nu a adus cele mai multe update-uri, dar au fost câteva majore. Dar să vedem lista:

Ianuarie:

  • Îmbunătățiri la analytics remarketing, care poate folosi acum și ultima versiune a segmentării din GA

Februarie:

  • Rapoarte noi pentru campaniile AdWords de download aplicatii: câteva dintre rapoartele cu care ne-au obișnuit în campaniile clasice de AdWords sunt acum disponibile și pentru campaniile de mobile downloads

Martie:

  • GA este integrat cu AdMob, unde poate fi văzut în tab-ul Analyze
  • Raport nou pentru campaniile video din AdWords

Aprilie:

  • Universal Analytics lansează prima versiune finală. Am scris atunci despre transferul la universal analytics
  • Legare mai bună a conturilor AdWords și Analytics: o interfață nouă ajută la legarea unui număr mare de conturi o singură dată
  • Liste „smart” în analytics remarketing: GA a învățat să creeze singur liste simple de remarketing
  • Noua segmentare este acum disponibilă și prin API. Am scris despre această segmentare în urmă cu un an
  • Apar alertele tip diagnostic, care anunță dacă sunt probleme cu anumite imlementări de GA
  • Diverse site-uri (site-ul întreg și cel pentru mobile) și aplicații pot fi setate în aceeași proprietate

Mai:

  • Content grouping este raportat și în Behavior Flow
  • Rapoarte pentru top management în analytics premium, cu o vizualizare comună pentru toate proprietățile din analytics

Iunie:

  • Enhanced ecommerce este lansat în beta, fază în care va rămâne până în noiembrie. Astfel, GA primește rapoarte serioase de ecommerce, cu funnels și rată de conversie calculată pentru fiecare produs
  • Are loc integrarea dintre Google Analytics Premium și Doubleclick Digital Marketing, un pas firesc având în vedere că ambele sunt produse enterprise de la Google destinate marketerilor
  • Cuvintele cheie din campaniile AdWords pot fi segmentate pentru ca cele de brand să fie afișate separate în raportul Channels din analytics

Septembrie:

  • Este lansată o nouă secțiune cu rapoarte benchmark. Acestea compară sursele de trafic, țările din care este accesat site-ul și device-urile vizitatorilor cu media industriei
  • Remarketingul și demograficele devin disponibile și pentru aplicații mobiletreemaps

Octombrie:

  • Este introdusă vizualizarea tip treemap pentru campaniile de AdWords

Noiembrie:

  • Rezultatele campaniilor de app installs și pe iOS: cine face campanii pentru a promova aplicațiile pentru sistemul de operare de la Apple știe că este foarte greu să urmărească rezultatele, existând diverse limitări. GA face un prim pas în acest sens cu taggingul campaniilor mobile

 

2015…

Este firesc să ne întrebăm ce urmează în Google Analytics, după ani în care am fost obișnuiți cu multe update-uri. Aș miza pe intelligence, cu alerte din ce în ce mai „deștepte”, drept zona care va primi cele mai interesante noutăți anul următor. Cred că va fi dezvoltată și partea de vizualizări de date cu noi tipuri de grafice, după ce anul acesta au introdus treemaps. Am văzut în 2014 multe update-uri pentru mobile și pentru AdWords, sunt convins că ele vor continua și anii următori, fiind domenii în plină dezvoltare.

Etichete: , ,